DidrikHA Skrevet Juni 5, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2013 Hei Golf 2 1985 1,8L forgasser Har nylig hatt bilen på EU godkjenning. Fikk en feil og det var for lang vandring på bremsepedalen. Etter dette byttet jeg: 1. Trommler 2. Hjulsylyndere 3. Bremsesko 4. Brekkvaier 5. Bremsevæske 6. Og luftet hele systemet etter boka Hva kan da være feilen? Pedalen er hard før jeg starter bilen. Starter jeg bilen så trykker pedalen ned går den langt inn,,, nesten helt i bånn.. Jeg har prøvekjørt og har god bremseeffekt, men må trå ganke langt inn. Har prøvd og pumpe på pedalen mens bilen er i gang. Virker som trykket øker litt, men så går den lengre ned med en gang. Please anyone??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juni 5, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2013 Du har luft i systemet, that's it. Du må lufte, gjerne vha trykkluft for å få alt ut. Aldri mer enn 1,5 bar trykk! G4062 Eezibleed Kit Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DidrikHA Skrevet Juni 5, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2013 Men kan ikke skjønne at det er det? Gikk ut å luftet alt på nytt enda en gang i stad, but still!! Har luftet bremser flere ganger før og vet jeg har gjort det riktig! Bruker denne 2manns metoden. Men har aldri prøvd med luft.. Leste også noe om denne avlastningsventilen eller hva det heter som rett forran venstre bakhjul, sto at denne hadde en "arm" som skulle dyttes opp mot bakakselen mens jeg luftet? Noen idee? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Micke Skrevet Juni 5, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2013 Eg tror du skal sjekke stempelet og pakninger i bremsekraftforsterkeren, høres ut som en O-ring eller en pakning som ikke har det så godt.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
meanbean Skrevet Juni 6, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2013 Er ofte at tettingen i Mastersylinderen ryker når en lufter da den trykkes dypere inn enn den er vandt med og treffer da slitekant eller rust. Men ikke uvanlig at en må lufte flere ganger for å få ut alt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juni 7, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2013 Er ofte at tettingen i Mastersylinderen ryker når en lufter da den trykkes dypere inn enn den er vandt med og treffer da slitekant eller rust. Men ikke uvanlig at en må lufte flere ganger for å få ut alt. Sant, noe jeg selv har opplevd, og måtte skifte mastersylinder. Har også opplevd å ikke få ut all luft uten bruk av trykkluft, bruker og anbefaler utelukkende denne måten å lufte på ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DidrikHA Skrevet Juni 7, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2013 Ok da har jeg mer å gå etter. Luftet et par ganger nå og virker som om det har blitt litt bedre. Virker som om pedalen ikke går så langt inn nå, men er det noen måte å finne ut om den er som den skal være? Selv om det ble bedre er jeg fortsatt litt usikker på om den er som den var før!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Juni 7, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 7, 2013 For å få litt høy pedal, må du sørge for at bremseskoene bak er justert så de subber litt. Om du har selvjusterende bremser med den kilen, så trenger den ofte litt hjelp med en syl inn i et av hjulbolt-hullene for å dra de ned litt. -- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.