AnDy_99 Skrevet April 5, 2004 Rapporter Share Skrevet April 5, 2004 Var ute å kjørte i kveld.. og merker etter hvert at det begynner å lukte svidd clutch.. så kjører jeg litt men plutselig når jeg gir gass og clutchen er helt ute, så bare ruser motoren seg og bilen beveger seg nesten ikke.. klarte å komme meg hjem ved å kjøre på lavt turtall hele veien, men så fort jeg gir litt mer gass så bare ruser motoren seg.. Noen som vet hva som er galt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OlleellO Skrevet April 5, 2004 Rapporter Share Skrevet April 5, 2004 Tok klutsjen (ja man kan skrive det sånn) langt ut før? kanskje justere vaieren? på 1.8 kan man justere den ved å skru på et justeringsledd som sitter rett over girkassa. Siter "I'm a double bagger. Not only does my husband put a bag over my face when we're making love, but he also puts a bag over his head in case mine falls off." Joan Rivers "I haven't reported my missing credit card to the police because whoever stole it is spending less than my wife." Ilie Nastase Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AnDy_99 Skrevet April 5, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 5, 2004 den tok langt ut ja.. har vel kanskje bare tatt lengre og lengre ut i det siste.. tror vaiern er automatisk justerbar, så får ikke gjort noe med den Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpeedWell Skrevet April 5, 2004 Rapporter Share Skrevet April 5, 2004 Etter hva jeg har erfart, så er ingen av clutch-wirene til golfene særlig selvjusternde. Du må nesten skru på den automatiske også, skal det bli bra. Det positive med den typen er at du slipper verktøy. Siter Audi 90 Quattro, lekebil. Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/ Beetle 1957 Californian-Copper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OlleellO Skrevet April 5, 2004 Rapporter Share Skrevet April 5, 2004 men mener dere at klutsjvaieren helt sikkert er problemet? hvordan vet man at klutsjen er helt ødelagt? hva skjer da? Siter "I'm a double bagger. Not only does my husband put a bag over my face when we're making love, but he also puts a bag over his head in case mine falls off." Joan Rivers "I haven't reported my missing credit card to the police because whoever stole it is spending less than my wife." Ilie Nastase Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
projektRUST Skrevet April 6, 2004 Rapporter Share Skrevet April 6, 2004 Originally posted by OlleellO men mener dere at klutsjvaieren helt sikkert er problemet? hvordan vet man at klutsjen er helt ødelagt? hva skjer da? clutchen din er fried chicken om du justerer og justerer arma uten at den tar noe særlig mer. da må du bytte clutch.. :) Siter grønn og hvit, hva er jeg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rally Skrevet April 6, 2004 Rapporter Share Skrevet April 6, 2004 Det kan også være VELDIG slitt clutchplate. Da slurer den. Siter __ ____ \\_/_|__\__ =|(o)_|_(o)_\ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AnDy_99 Skrevet April 6, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 6, 2004 Originally posted by projektRUST clutchen din er fried chicken om du justerer og justerer arma uten at den tar noe særlig mer. da må du bytte clutch.. :) har ikke fått justert noe på den fordi jeg veit ikke hvordan jeg gjør det var en kamerat som prøvde men han mente den var automatisk justerbar, så han fikk ikke skrudd på den Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
projektRUST Skrevet April 6, 2004 Rapporter Share Skrevet April 6, 2004 Originally posted by andy99andy99 har ikke fått justert noe på den fordi jeg veit ikke hvordan jeg gjør det var en kamerat som prøvde men han mente den var automatisk justerbar, så han fikk ikke skrudd på den det skal gå ann å vri rundt den svarte hylsa, slik at du får arma lenger ned. kan også skje at hele driten hopper ut sånn at den ikke kan justeres lenger (skjedde på min). det beste er om du kjøper deg en "manuell" justerbar en, der du må bruke skiftenøkkel. Siter grønn og hvit, hva er jeg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gallagher Skrevet April 6, 2004 Rapporter Share Skrevet April 6, 2004 Kan jo være en haug av ting.. gåen sim-ring til kassa, sånn at kløtsjen får olje på seg, feiljustert vaier, men strengt tatt så høres det ut som clutchen din er fried ja :) Siter - golf gti16vT prosjekt - 76 polo - prosjekt UR -polo - 77 derby - old skool Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThaBoZZ Skrevet Juni 23, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2004 Fant du ut av problemet? Siter Mvh ThaBoZZ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joarek Skrevet Juni 23, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2004 Hadde samme problem før... Bytt!!!!!!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
svaggen Skrevet Juni 23, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2004 enig! du sier også at den tok langt ute før, og mer å mer nå.... har stygge mistanker... Siter http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mk2-16v Skrevet Juni 23, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2004 Når clutchen begynner å bli gammal så kan den begynne å slurre ved hardt gasspådrag, det er fordi clutchplata blir glassert med årene. Siter "I'm so smart I'm practically retarded" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VWGolfIIHFS Skrevet Juni 23, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 23, 2004 Hva koster det egentlig for ny clutch,og tar det lang tid å bytte denne,tenker da på verksted.. Tror det begynner å bli på tide med clutch-bytte hos meg også.. Når jeg trår inn clutchen mens bilen har fart,så kommer det en liten "slurelyd",som om noe ligger mot noe enda liksom,hvis dere skjønner? Siter - 85 VW Golf G60 8vT - 87 VW Golf II 1,8 (Solgt) - 69 VW Boble (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg