XThhX Skrevet Mai 28, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2013 hvilket av motorene er best av 2.4 eller 2.8, hvem har mest feil osv? 2.4 1999 2.8 1998 Quattro Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 29, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2013 2.8 ville vært mitt valg. Og for fremtiden, lag beskrivende trådtittel takk. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
XThhX Skrevet Mai 29, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2013 ok. har også sett på 2.7 biturbo quattro (2000 modell), men har hørt det er en del problemer med turboen? Har tenkt å bytte til Quattro Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 29, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2013 De største problemene kommer når turboene må byttes på 2.7, hele motoren må ut. Bruker man vett så holder turboene lenge, det gjelder stort sett over hele linja. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
XThhX Skrevet Mai 29, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2013 ok, men jeg er litt usikker på om jeg skal bytte ut den jeg har (har veldig lyst på quattro) eller om jeg skal beholde den. Hvor langt bruker egentlig 2.4L å gå før det blir de største kostnadene? Bilen jeg har er: 2.4 1999 modell, ca. 233000 km Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 29, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2013 Det varierer veldig, noen av de har problemer tidlig i livet mens andre kjører lenge uten problemer. Veldig ofte kommer det an på stell og pleie, samt bruken. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Heenster Skrevet Juni 2, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2013 En kamerat av meg har en 1998 mod 2.4 30V som nå har rullet 578.000 km uten og skru noe som helst. Ikke en eneste ulyd fra den motoren og bruker heller ikke noe mere olje en den gjorde når den var ny. Motoren er også tørr og fin utvendig. Null lekkasjer. Denne bilen brukes til langkjøring. Har selv også en 2.4 30V som har rullet 200.000 km nå og den er i topp stand. Så lenge man gir bilen godt stell og pleie holder de lenge. Siter 98 Audi A6 Avant 4B,C5 2,4 30V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Auda Skrevet Juni 4, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2013 2.4 har de daueste 165 hestene jeg noen hang har opplevd iallefall. Hadde en slik A6 for noen år siden. Sedan, og fwd. Og med quattro vil den gå enda dårligere. 2.8 er noe helt annet, men rimelig treig den og. Hadde det i en A8. Jeg solgte nettopp min 2.7T. Den har gått 250 k nå ikveld (fikk bilde av kompis) og har ikke hatt et eneste problem med motor eller tekniksk ellers med den bilen. Det har alt med hvordan du steller med den å gjøre. En 2.7T er en helt annen verden når det gjelder drag enn 2.8 eller 2.4. Og iallefall om du spanderer en chip på den. Da forandrer alt seg, og du har en bil som tar forbikjøringer lekende lett uten anstrengelse, om det er i bratte bakker eller rett fram. Anbefaler på det sterkeste en 2.7T. Beste bilen jeg har hatt til nå. Så klart. Det er en del issues som følger med modellen. Alle vet at en C5 krever litt pleie. Det kommer rust. Spesielt på framskjermer (ekstra på prefacelift) ettersom facelift fikk aluskjermer foran. (har jeg hørt) Bakskjermer kommer det rust i, samt bak dørlister. Forstilling er trøblete på disse. Bærearmer må byttes i tide og utide, og velger du 2.7T vil du få litt trøbbel med bremser og. HP2 bremser er notorisk for å henge seg opp om du ikke utfører service på dem. Ofte. Bak kalipere har også en lei tendens til å henge. Ekstremt viktig å bytte olje og filter på girkassa (om du velger tiptronic), og gjerne rense magnetene i bunnpanna også. Dette gjorde jeg 1 gang i året på min. Så liker ikke disse kassene hyppige kickdowns. Problemet er at den går varm. Om du skal kjøre mye sportslig ville jeg oppgradert oljekjøler på kassa. Samt bruke vett når du kjører. Rivstarter osv. er ikke noe for disse. Dette er cruisermaskiner. Ellers er dette gulle gode biler. Men du må regne med å gjøre litt servicer på de i ny og ne. :) Siter URS4(Outlaw) A6 2.7T(Murdered) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
XThhX Skrevet Juni 6, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2013 Takker for alle svar, så da får jeg se om jeg bytter bort 2.4L mot en med litt større motor og quattro, men hvordan er forbruket på 2.8 i forhold til en 2.4 på vanlig kjøring? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sYmpoZiuM Skrevet Juni 17, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2013 Takker for alle svar, så da får jeg se om jeg bytter bort 2.4L mot en med litt større motor og quattro, men hvordan er forbruket på 2.8 i forhold til en 2.4 på vanlig kjøring? Jeg har nå en 2.8Q Aut. og forbruket mitt ligger på alt fra 0.85l til 1.0l på langkjøring til 1.0l til 1.5l ved bykjøring. Kommer selvfølgelig an på høyrefoten :) Siter Audi A6 4B Avant 2.8 Quattro Audi A3 1.8T Ambition Golf 3 1,6 GL ...solgt... Toyota Carina II 1986 (Kondemnert etter en kompis fikk kjøre noen kilometer) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg