mattismy Skrevet Mai 22, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2013 Hei, Har akkurat kjøpt en VW Caddy 2002-mod. 1,9 SDi. I dag var det væromslag i Trøndelag, med fuktig luft ute, og det oppsto et forferdelig duggproblem på innsiden av rutene. Bruk av vifte gjør det nesten verre. Det har vært tørt i mange dager, så det er ingen fuktighet i bilen som jeg har tilført iallfall. Bytta kupéfilter i stad, men det hjalp ikke. Har også vaska vinduene grundig innvendig, men problemet blir ikke borte. Er det noen som har noen tips? Kan det være varmeapparat-registeret? Hvordan oppdager jeg i tilfelle dette? Og i neste omgang, hvordan bytter jeg evt. dette? mvh Mattis Siter 2006 Volvo V70 D5 185 HK 2002 VW Caddy 1,9 SDi 2004 Ford Mondeo Ghia 2,0 TDCi 130 HK (til salgs) 1994 Volvo 850 SE 2,5 L (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mattismy Skrevet Mai 23, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2013 En liten oppfølging. Det lukter også rart i bilen, og blir et belegg på innsiden av ruten. Jeg har akkurat kjøpt bilen så jeg vet ikke hvordan kjølevæskenivået har utviklet seg, men det er iallfall godt under min, og da tyder det vel på en lekkasje. Prøver kanel på kjælevæsketanken i første omgang, så får vi se hvordan det går :-) Noen som har Haynes-boka, og kan sjekke om det står noe om bytte av varmeapparat-register der? Siter 2006 Volvo V70 D5 185 HK 2002 VW Caddy 1,9 SDi 2004 Ford Mondeo Ghia 2,0 TDCi 130 HK (til salgs) 1994 Volvo 850 SE 2,5 L (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Solheim Skrevet Mai 23, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2013 Koble ut slangene til radiator på varmeapparatet og se om det forsvinner,er vel ikke så mye annet som forårsaker dette. Du ser jo hvor varmeapparat slangene går gjennom torpedoveggen :-) Siter Peugot 407SW Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg) VW Golf IV(solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Mai 23, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2013 Lukter det søtt inni bilen? Se oppunder alle kriker og kroker på gulvet på begge sider foran og se om det er spor etter kjølevæske der. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mattismy Skrevet Mai 23, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2013 Jeg tenkte at lukta kom fra en eller anne form for rengjøringsmiddel, men etter at jeg har lest litt så skjønner jeg at det muligens kan være fra kjølevæska. Vet ikke akkurat om jeg kan kategorisere det som søt lukt, minner mer om en wonderbaum som har hengt litt for lenge.. Har sjekka under matter, og har ikke sett tegn til lekkasjer, men jeg får ta en grundigere sjekk i kveld. Takker for tips så langt! Siter 2006 Volvo V70 D5 185 HK 2002 VW Caddy 1,9 SDi 2004 Ford Mondeo Ghia 2,0 TDCi 130 HK (til salgs) 1994 Volvo 850 SE 2,5 L (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg