Gå til innhold

Noen spm om hellakkering

Ranger emnet


KIRK

Anbefalte innlegg

Jeg har en A4 som mildt sagt er herpa i lakken. Har egentlig funnet ut at jeg må lakkere den før jeg selger den om jeg skal få noe som helst igjen for den. Fangeren er ser ut som en dalmatiner pga steinsprut, framskjermene flasser rundt hjulbuene og det er noen sår rundtforbi på hele bilen.

Dessuten har jeg en knust speile som må byttes, har denne liggende men den er kun grunna.

 

Dette høres jo ut som arbeid som er kurant å ta selv, men problemet er at en "kompis" fant ut han skulle polere bilen for noen år siden, med det resultat at bilen så helt jævelig ut. Han brukte for grov klut / polergarn og nå ser bilen ut som om den er vaska med sandpapir.

Har hatt bilen inne på slik lakkrens, men den ser like jævelig ut. Derfor gidder jeg ikke lakke opp Frontfanger, speil og forskjermer pga fargeforskjell.

 

Så er det noen som har erfaringer med lakkverksteder på sørlandet?

Vet det er litt som å spør om hvor langt et tau er, men hvor mye kommer hellakkering på ca, og hvor lang tid tar det?

? Hva kan jeg gjøre av forarbeid selv?

Er det noen som har fått arbeidet utført i utlandet?

 

Bilen er gått 260.000, men både ser og føles ny ut, innvendig og teknisk, bare bortsett fra lakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Svært vanlig spørsmål.

 

Har du bra nok utstyr kan du gjøre det meste av forarbeidet selv. Demontering, sliping og maskering. Det beste er uansett å sette jobben til en lakkerer som har erfaring slik at alt blir bra. Er grunnarbeidet på bilen dårlig, blir også lakkeringen dårlig. Jeg har selv hellakkert en bil hvor eier har gjort grunnarbeidet selv. Bilen så helt jævlig ut for å si det mildt. Sliperiper, store steinsprut, grunningskanter og bulker.

 

Hvor dyrt det blir kommer an på hvilket verksted du oppsøker. Annbefaler et frittstående verksted, de er ofte mye billigere enn merkeverksted.

Prisen på en hellakkering ligger fra alt mellom 20.000 og helt opp til 50.000. Alt ettersom hvor mye det er som må gjøres.

 

Hvis du uansett finner ut at du skal gjøre forarbeidet selv, så for all del styr unna sparkel og grunning fra biltema. :)

 

-Christian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår