Gå til innhold

startproblemer med skoda fabia 2000. Batteriet tappes

Ranger emnet


kofte

Anbefalte innlegg

Batteriet til fabiaen tappes for strøm. For ikke startet etter at den har stått over natten. Dette skjedde etter jeg var på verksted(ikke merkeverksted) og byttet strammehjul. Var på samme verkstedet og de fant en modul tappes for strøm. Mente de hadde rettet feilen , men da jeg kom å hentet bilen , var den igjen tom for strøm. fikk starthjelp og sa jeg måtte komme igjen, mener dette så lurt? og hvor kan feilen ligge. jeg kjørte en lang tur etterpå og bilen gikk bra. hadde ingen problemer med å start etter 4 timer , men etter 10 timer var batteriet flatt . Batteriet ble målt til 9,54 v ved belastning. Og lading 14,2v. Er det noen som har noen gode råd?.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har fått hjelp av en kamerat. han fant ut at det var noe som tappet med 30 milli amper på batteriet. så også at dørvarsellyset ikke slo seg av når jeg hadde lukket døra.og hvor trekker den? og mye amper trekker en radio/cd spiller? skal opp på verkstedet til tirsdag og klage på arbeidet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel likt vw med microbryter inne i låsen eller så er det trykkbryter i dør dørkarm,dørvarselyset trekke vel 2-5amp på ei pære så trekker cd/radio 10-15amp når den er på og spiller musikk,skru ikke cd/radioen seg av når du skrur av tenningen?

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er ikke mye 1amper er jo bare lyset,er antakligvis feil i iso koblingen bak stereoen,der skal det byttes rød og gul ledning når man ettermonterer cd radio spiller.

De selger overganger rundtom på bilsereo butikker,men trur neppe det er det som trekker så mye.

Ta ut ein og ein sikring og mål hvilken som har strøm med tenningen av,eller fjern ein og ein sikring til den stopper og trekke av batteriet.

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for svar.vi tok ut en og en sikring. hadde en liten lampe festet til + polen, og så at den lyste litt. tok deretter ut en og en sikring. men den lyste fortsatt. men er sikringer andre plasser enn på batteriet , i "sikringsskapet inne i bilen"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er det ikke,er kansje ein sikring om du har defa alarm den ligger bak sikringsboksen må da fjerne dekslene under rattstammen.

Det beste hadde vært og målt hvor mange amper den trekker med ett måleinstrument,biltema har til under 100kr men er ikke sikker på om den måler amper.

Er litt usikker her,men tror du kan ta ut sikringen og måle hvor mange amper den trekker på hver krets.

Har skjema som forteller hva hver sikring er til,kan poste her om du trenger.

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår