Gå til innhold

Clutch kast med sluring i 6 gir 2,0 tdi 140hk

Ranger emnet


eirikfo

Anbefalte innlegg

Hei, jeg merket i går at clutchen lagde kastelyder i samsvar med turtall på motor. Lyden gikk over etter en liten stund med kjøring, men kom tilbake i dag.

Jeg merket også at når jeg la inn 6 gir og dro på skikkelig på i 2000 omdreininger så slura motoren opp.

bilen har godt 114000km og er 2007 mod

hva kan være feil?

Likte ikke den kastelyden grunnet at jeg har hørt om noen som har fått skjeft svinghjul. Kan det være mitt tilfelle og har det noe sammenheng?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Clutchen din er nok i hvertfall utslitt.

Noen vibrasjoner fra motor/gir under akselerasjon?

 

Skal ikke si noe sikkert, men symptomer på defekt dobbelmasse svinghjul er; risting, vibrasjoner og/eller ulyder.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I første post skriver du 2007, nå skrev du 2004? :)

 

Symptomene jeg ramser opp gjelder biler med dobbelmasse svinghjul.

Det er ett generelt problem med dobbelmasse svinghjul i en tidsperiode, Touran er vel kanskje den som har vært mest rammet.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2007mod "sliter" fortsatt med svinghjul. Mye pådrag på lavt turtall i høyt gir dreper svinghjulet.

Bør få bytta svinghjul og clutch før du knuser girkassa eller brenner opp bilen.

1996mod Mercedes Benz E200 Classic.
1984mod Suzuki RG250.

2005mod Yamaha MT01.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

Jeg kan ikke uttale meg når det gjelder trimming av motoren for jeg vet rett og slett ikke hva den tåler, men 2.0TDI kom org. med 170hk så opp imot 250hk på org. innmat bør ikke være noe problem så lenge mapping blir gjort ordentlig.

Kjøp sterk nok clutch da, original clutchene er ikke kapable for mye mer enn den originale effekten.

Hadde en 1,9TDI Golf IV 4-Motion i familien som var chippet fra 105 -> 140hk, den clutchen begynte å slure når vi dro med henger opp mot maks tillat vekt :)

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår