Gå til innhold

Har ein Opel Vectra B 2001. Har noen problemer med bilen...

Ranger emnet


Koldh

Anbefalte innlegg

Hallo :) Eg lurer på om dere kan gji med noen tips på de jeg skal gjere med bilen min... Siden eg har noen problemer med den... Her er di....

 

ABS

Lyset mitt lyser i dashbordet og jeg trur det er fram til venstre sensoren ikkje kommer inn. Når eg starter bilen og skal bremse i fart så fungerer ikkje bremsene som de skal. Når eg trør på bremsen så hakker noe som hørres ut så ein tannring eller hva de no hetter.

 

Motorelektronikk / Eksos

Lyset mitt lyser i dashbordet og lurer på om det er p.g.a eg har hål i potta før katalysatoren(midt røret trur eg det heter).

 

Får ein god del røyk når eg gir gass i 1 og 2 gir, og når eg står i ro med bilen så begynne det og lukte brent. Trur bilen min får ein god del meir olja enn den skal også, siden eg må fylle ganske ofte kanskje 2-3 liter kver veke visst eg ikkje tenker feil(ca 700-1000km)

 

Termostat

Termostaten min fungerer ikkje trur eg... Den er onda 80grader mesteparten av tiden untatt når eg står i ro, da går den opp til 80-95 ish.

 

Drivstoffpumpa mi er defekt og lurer på om dette også skaper problemer.

 

Kan ver fordi eg ikkje har toke oljeskift på øve ca 20,00km sirka og må sikkert skifte tennplugger også..

Idag så har bilen min skrudd seg av 2 ganger når eg kjørte frå skulen og det er ca 40minutters tur. Dette skjedde når eg kom til rundtkjøringer.

 

Topp pakningen har også røket no..

 

Håper på svar for så mulig dere ser dette :)

 

 

Mvh Stian

Endret av Koldh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Høres ut som om dette ikke er noe du har planer om å løse på egenhånd. Om feilene dine som du beskriver her er reelle, så ville jeg solgt bilen som delebil hel, eller i deler.. Ev. kan du kjøre bilen til et verksted og betale et sted mellom 20.000 og 50.000 kroner for å få den reparert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår