JimCKF Skrevet Mai 23, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2013 Har det oppi den gamle oljen med det gamle filteret på ja. Siter '92 Opel Calibra 2.0i (solgt), '86 BMW 728i (solgt), '93 Opel Calibra turbo 4x4 (solgt), '95 Audi A6 2.0, '96 Hyundai Coupe 2.0 (skrotet), '94 VW Passat 1.9td Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders-Audi-ABT Skrevet Mai 23, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2013 ok, regna med det ^^ er vel lurest, å eventuelt ta oppi det som smører best kanskje ^^ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JimCKF Skrevet Juni 20, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2013 Har drevet litt med scooteren til samboeren de siste ukene, så bilen har fått stå i fred, men i går byttet jeg lagre i dynamoen. Byttet også børster når den først var demontert. Ble ca. 600 kr i deler, da det fremste lageret ikke var standard type og måtte bestilles. Ble veldig godt og stille :) Siter '92 Opel Calibra 2.0i (solgt), '86 BMW 728i (solgt), '93 Opel Calibra turbo 4x4 (solgt), '95 Audi A6 2.0, '96 Hyundai Coupe 2.0 (skrotet), '94 VW Passat 1.9td Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JimCKF Skrevet Juni 20, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2013 Tidligere trodde jeg det var trykk under oljelokket på toppen, fordi motoren nesten stopper når jeg skrur det av, og at man godt kjenner luftpulsene med hånda. Da jeg peilet olje i dag sjekket jeg dette igjen, og det viser seg at det faktisk er vakuum. Hva kan forårsake det? Siter '92 Opel Calibra 2.0i (solgt), '86 BMW 728i (solgt), '93 Opel Calibra turbo 4x4 (solgt), '95 Audi A6 2.0, '96 Hyundai Coupe 2.0 (skrotet), '94 VW Passat 1.9td Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juni 20, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2013 Eneste man må være obs på ved innvendig motorvask/parafin/desel er oljetrykket. Dersom mengder av koks og avleiringer løsner så vil det sette seg i filteret og tette dette, enda verre om sil i pickup tetter seg. Da vil motor i verste fall gå uten oljetrykk - med de følger det har, og man setter motoren i pant på at oljetrykkbryteren fungerer ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JimCKF Skrevet Juni 20, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2013 Her forresten. Hører godt at den puster når lokket er av: Oil filler vacuum - YouTube Siter '92 Opel Calibra 2.0i (solgt), '86 BMW 728i (solgt), '93 Opel Calibra turbo 4x4 (solgt), '95 Audi A6 2.0, '96 Hyundai Coupe 2.0 (skrotet), '94 VW Passat 1.9td Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juni 20, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2013 Det er helt normalt at det er turbulens der, like normalt at motor suger luft inn der når lokket åpnes. På K/KE/KE3-Jetronic suger motoren så mye luft inn at motor stopper - om man åpner lokket ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JimCKF Skrevet Juni 22, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2013 Det var godt =) Nå har jeg byttet en del av pærene i instrumentpanelet med LEDs fra Biltema, så det lyser opp igjen. Byttet også parklysene til LEDs, da jeg har planer om Xenon etter hvert. Hvitt er uansett penere enn gult. Siter '92 Opel Calibra 2.0i (solgt), '86 BMW 728i (solgt), '93 Opel Calibra turbo 4x4 (solgt), '95 Audi A6 2.0, '96 Hyundai Coupe 2.0 (skrotet), '94 VW Passat 1.9td Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JimCKF Skrevet Juni 26, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2013 Nye bremseklosser forran og bak, og bærearm høyre forran i hus. Radiator bestilt. Når lønninga kommer blir det fjerbenslager og fjærer også. Noen som kan anbefale meg senkefjærer/senkesett til ~2500 kr? Leter også etter fjernstyring for sentrallås. Siter '92 Opel Calibra 2.0i (solgt), '86 BMW 728i (solgt), '93 Opel Calibra turbo 4x4 (solgt), '95 Audi A6 2.0, '96 Hyundai Coupe 2.0 (skrotet), '94 VW Passat 1.9td Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
forgot10 Skrevet Juni 26, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2013 Senk: Laaav.no eller senk.no Sentrallås: I denne pakken får du alt som trengs for å gjøre din sentrallås fjernstyrt. Inkluderer kabelsett, mottaker og to sett nøkler/sendere. To uslipte nøkler følger også med. Nøklene er lik orginale Audi/VW. Audi/VW kobles inn med den grønne kabelen fra fj Guider finnes her: http://www.bilforumet.no/bilmerker/audi/audi-diskusjoner/275970-samletrad-div-guider-og-diy-audi.html Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JimCKF Skrevet Juni 26, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2013 Senk har ikke til min bil, og Laaav.no er bare videresending til Parts and Retards. Jeg har selvfølgelig sjekket begge disse før, og spurte her i håp om at noen kunne anbefale et spesifikt sett til min bil =) Det samme gjelder fjernstyringen. At du linker til de samme som jeg har sjekket betyr kanskje at det kun er de som finnes der ute? Siter '92 Opel Calibra 2.0i (solgt), '86 BMW 728i (solgt), '93 Opel Calibra turbo 4x4 (solgt), '95 Audi A6 2.0, '96 Hyundai Coupe 2.0 (skrotet), '94 VW Passat 1.9td Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
forgot10 Skrevet Juni 26, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2013 Mener da på at Supersport er til din bil. Ellers når det kommer til sentrallås er det vel det eneste jeg vet om, som er tilgjengelig til din bil.. ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JimCKF Skrevet Juni 26, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2013 Ffff... Tok av venstre bakhjul for å bytte klosser. Har ikke lagt merke til noe feil bak, siden forstillinga alt er på bærtur, men her er det vel hjullageret som er røket? Er ikke noe som kan strammes inn? [ATTACH]39279[/ATTACH] Siter '92 Opel Calibra 2.0i (solgt), '86 BMW 728i (solgt), '93 Opel Calibra turbo 4x4 (solgt), '95 Audi A6 2.0, '96 Hyundai Coupe 2.0 (skrotet), '94 VW Passat 1.9td Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
forgot10 Skrevet Juni 26, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2013 Merkelig at dette var bak? Aldri vært borti at dekket har blitt slitt skeivt bak på C4.. Jau! Alltid gøy med nye utfordringer.. ;) Dette har jeg ikke noe svar på.. ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Akram Skrevet Juli 13, 2013 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2013 Sikker på at ikke det dekket har stått foran og blitt flyttet bak? BS Bildeler Har senk til din bil, vil anbefale HR settet, har selv kjøpt dette og er i ferd med bytte fjærer/dempere og alt av foringer i forstilling, mye penger å spare på å surfe på nettet, legger ut bilder av bilen til høsten med oppgraderings info og kostnad, blir nok opp mot 15k her også:win Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg