Gå til innhold

Audi 100 2,3E automat feilkoder

Ranger emnet


Golf2td

Anbefalte innlegg

Kjøpte denne bilen i går. Ifølge selger skal kassen på denne ver defekt. Den er rar fra 3 og over i 4 gir. Den frier seg midt i girskifte før den går i 4 gir. Den er også sløv i pådrag. kan ligge på 6000rpm uten at den girer. slipper jeg gassen så girer den.

 

Har søkt etter feilkoder, og fant da disse 4:

 

 

00293-Multi-function switch(F125)

 

00518-throttle position sensor (G69)

 

00529- Engine speed signal missing

 

00299-transmission range program switch (E122)

 

finnes det noe filter på girkassen?

 

Noen som kan forklare meg hva jeg må bytte?

 

kan nevne at speedometeret mitt ikke orker å vise meg mer enn 120kmt (og dette er SELVFØLGELIG testet på lukket bane)

Endret av Quattro73
Feilpostet innlegg, ikke merkerelatert under teknisk. Takk.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feil 00299 er en direkte følge av 00293 (Multi-function switch), er muligens her feilen din ligger.

TPS er på undersiden av gasspjeldet. Turtall henter den fra hallgiver og om motor går så er hvertfall denne og signalet inn til ECU ok. Gjerne signalet ikke kommer frem til ECU for automatkassen?

 

Feilen med speedoen er irrelevant da den viser mer enn lovlig fartsgrense i Norge ;)

 

F125

vw_jetta_2003_neutral_safety_switch_oem_095919823f_95919823f.jpg

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feil 00299 er en direkte følge av 00293 (Multi-function switch), er muligens her feilen din ligger.

TPS er på undersiden av gasspjeldet. Turtall henter den fra hallgiver og om motor går så er hvertfall denne og signalet inn til ECU ok. Gjerne signalet ikke kommer frem til ECU for automatkassen?

 

Feilen med speedoen er irrelevant da den viser mer enn lovlig fartsgrense i Norge ;)

 

F125

vw_jetta_2003_neutral_safety_switch_oem_095919823f_95919823f.jpg

 

finner ikke den den sensoren. må manifolden av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår