gutt78 Skrevet April 26, 2013 Rapporter Share Skrevet April 26, 2013 Hei, Hvordan er 2.6/2.8(174/193hk) motoren i A6 c4? Stabil? stor forskjell på 174 og 193hk'n? 2.6 med automat og quattro, grei kombinasjon? Flere av de brukte på finn.no har regreimer som har gått over 100 000KM. Eller skiftet for 6-10år siden...men enda så tørr de kjøre med bilen. Nesten litt risikosport å kjøre bilen hjem etter kjøp, surt om reima ryker på 2 timers turen hjem... Siter 2002 Audi A6 2.4 Quattro Avant Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet April 26, 2013 Rapporter Share Skrevet April 26, 2013 Det er flere typer 2.6 og 2.8 V6... Det mest vanlige er; 2.6 V6 12V i 100/A6 C4 har motorkode ABC og er 150 hk. 2.8 V6 12V i 100/A6 C4 har motorkode AAH og er 174 hk. Så har du ACK som kun er i A6 C4, er 2.8 V6 30v med 193 hk. Er ikke så stor forskjell på 174 og 193 hk, men merker godt at 150 hk ikke er så sterk. Manuell er alltid å foretrekke, men om man absolutt skal ha automat så se til at alle oljeservicer blir utført på automatkassen. Quattro er alltid bra :) Er en billig forsikring er å skifte reima hver 75000 km / hvert 5. år. Oppgitt intervall er 90-120000 km / 5 år. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gutt78 Skrevet April 26, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 26, 2013 Mener det er hver 60 000KM ATF oljen skal skiftes. Men så lenge kassen virker fint, ikke rykker eller noe....så vel alt være ok. Så ta oljeskift etter kjøp. Siter 2002 Audi A6 2.4 Quattro Avant Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet April 26, 2013 Rapporter Share Skrevet April 26, 2013 Det første jeg gjør etter et bilkjøp, det er å skifte registerreim og alle deler ifm denne, skifte girolje, bremsevæske og kjølevæske, dette uansett når det ble byttet sist. Olje på automatkassen kan du med fordel skifte mye oftere, koster lite og er dermed en veldig billig forsikring. Rengjør også bunnpanna når du driver på. Guide for dette finner du her --> http://www.bilforumet.no/bilmerker/audi/a6-ur-s4-s6-100-c4-1991-1997/228542-guide-bytte-automatolje-a6-2-6-a.html#post2539705 Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ALEKSHELLEM Skrevet Mai 14, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2013 vet noen her om det er reim eller kjede på 2,6 abc? 150hk. MÅÅ man ha detta spesial verktøyet på denne type? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JimCKF Skrevet Mai 15, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2013 Ingen av disse bilene har kjede vel? Siter '92 Opel Calibra 2.0i (solgt), '86 BMW 728i (solgt), '93 Opel Calibra turbo 4x4 (solgt), '95 Audi A6 2.0, '96 Hyundai Coupe 2.0 (skrotet), '94 VW Passat 1.9td Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Remulade Skrevet Mai 15, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2013 2,6 har reim. Og man bør egentlig ha låseverktøyet for å sikre seg at hverken kammene eller veiven flytter på seg. Her er en artig liten guide jeg lagde for 2 år siden på hvordan man bytter denne steg for steg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gutt78 Skrevet Juni 3, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2013 Skiftet olje, ser det var biltema filter. Det jeg kjøpte på møller hadde noe større diameter...:) Brukte forøvrig Mobil1 Super 3000 5w-40. Siter 2002 Audi A6 2.4 Quattro Avant Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.