Gå til innhold

Golf 2 gti g60 eller golf 3 vr6?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg vurderer å kjøpe golf 2 gti g60 eller golf 3 vr6. Så lurer jeg på hva som er det beste valget, hvilken er mest driftssikker, fordeler/ulemper, ting jeg bør se etter før et eventuelt kjøp, kjente feil. Kanskje litt om drivstofforbruk?

 

Jeg har hørt at skal man kjøpe vr6 bør man ha god tid og ei stor verktøykasse, men jeg har også hørt at vr6-motor'n er en veldig god motor som tåler en del.

 

G60 motor'n har jo en g-lader som kanskje trenger noe ekstra vedlikehold?

 

Audi a4 (b5) 1.8tq er også et alternativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

G2 GTI g60 vist det er drivstoff forbruket du ser på :)

etter og ha lest mine timer på div vag sider, så er vell kamkjedet på VR motorne den største synderen, da denne blir slakk :)

 

men nå kan jo ikke jeg konstatere noe da jeg verken har hatt g60 eller vr6 :)

http://rustent.norwegianforum.net/

1984 golf 2 1,6 cl- ratlook

1985 golf 2 1,6 gl-spiker

mercedes w123 1982- oldschool

toyota corolla- herjebil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt min del av vr6 og holder fremdeles på med vr6. Kam kjedene er ikke synderen men strammeren til kamkjedet.iallefall på de tidlige vr6 motorene. Jobben med å bytte er som skrevet egentlig ganske grei,men girkassen,svinghjul må av for å komme til.så det er litt jobb å bytte dette,letteste er å ta ut motor.noe som å er utrolig lett faktisk.

Men lyden av en vr6 er utrolig heftig sammen med rett sportsfilter og draget er deilig.

WagonMilitia

*Vw T5 kassabilen
*Passat 35i VR6 3.0 NA&2.8 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden trådstarter nevnte det, bensinøkonomisk er nok 1.8T det beste valget, sammen med chip så har du et godt alternativ til de andre du nevner. Ligger på ca 0.6 l/m på langkjøring og ~180 hk. Markedet er også temmelig mye større. Minuset med A4 B5 er hjulopphenget, men byttes det ut med forsterket så holder det.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar.

 

Strammer til kamkjedet på vr6; hvor lenge holder det, eventuelt er det noe service-intervall på det? Når det gjelder de tidligere vr6-modellene, hvilke årstall er det snakk om da?

 

A4 B5 1,8t; ellers så er motoren driftssikker? Er bilen bygd får å tåle chip-trimming?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.8T i B5 er driftssikker ja, og tåler å bli brukt. En original AEB (150 hk) tåler i underkant av 300 hk, så en chip og eksosoppgradering takler den meget bra og du er rundt 200 godt merkbare hk.

Er en '98 A4 Avant som nylig ble lagt for salg her inne, med SKN chip, forsterket understell, forsterket clutch, justerbart senk osv.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg kjøper en original A4 B5 1.8T, så går det bare fint å sette i en chip selv om bilen har gått over 200 000 km?

Hvor lenge holder vanligvis turboen? Ny turbo koster vel en del?

AEB er beste motoren å chip-trimme?

 

Andre ting jeg bør sjekke før et eventuelt kjøp?

Endret av Sindre S
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår