Gå til innhold

Bomtur på Biltema. Feil bremseskiver med hjem:-(

Ranger emnet


Amatør1

Anbefalte innlegg

Overhalingen startet umiddelbart etter hjemkomst.

Kregningsstag foran er forbruksvare, så det har jeg skiftet før. Enkelt.

Så startet jobben på klossene bak, og det gikk også greit. Klossene og monteringssettet for disse var korrekt.

 

Så pakket jeg ut en bremseskive. Jeg så fort at denne var annerledes enn den påmonterte. I Haynesboka sto det at jeg måtte skru opp to forsenkede torxbolter for så å evt. gi skiva en kakk for å få den til å løsne.

Problemet var bare at påmonterte skiver ikke har disse torxboltene.

Jeg har forstått det slik at det finnes to bremsesystem: Lucas og Bosch og på caliperen bak står det Lucas. Etter Biltemakatalogen`s delenummer stemmer årsmodell og type med skivene jeg fikk med hjem.

 

Bak "senterlokket" sitter det formodentlig en R-klips e.l som holder navlageret og skiva. Dette lokket åpnet jeg ikke da jeg ikke hadde noe nytt å erstatte det med. Når jeg satte den nye skiven mot den påmonterte så jeg også at den nye skivens navdiameter var flere millimeter større.

 

Det er snakk om en 2004mod (reg første gang 7/9 04) Bensin 1.6i 307sw

og delenr. på skivene er 64342

 

Ps: Etter en sjekk hos Mekonomen har de også som eneste skive bak en med torxinnfesting.

 

Er det noen som vet hvilken bremseskive jeg skal ha, og hvilket delenr. denne har hos Biltema?

post-19666-13804854986529_thumb.jpg

post-19666-13804854986628_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mekonomen har en komplett skive og lager til 1700.-ca.

Får ikke linket til deres Flashplayer.....

 

Skruvat.no har en skive med lager:

126059 Bremseskive CITROËN C4, PEUGEOT 207, 307 - Skruvat.no bildeler på nett fra Skruvat

 

Og en uten lager:

56271 Bremseskive CITROËN C4, PEUGEOT 307 - Skruvat.no bildeler på nett fra Skruvat

Denne er uten sensorring for ABS, men det mener jeg er uvesentlig da eksisterende sitter igen på det gamle navet. Noen som har kommentarer til dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår