MaxHarry Skrevet April 18, 2013 Rapporter Share Skrevet April 18, 2013 Hei Har nylig kjøpt meg en Opel Vectra 1.8 B 2001 mod. Eneste feil som jeg til nå har funnet på den er at lyset i intrumentalpanelet ikke fungerer. Da mener jeg hele panelet med turteller, fart, bensin og motorvarme. Er usikker på om det kan være en sikring som har gått, men ville i hovedsak regne med at det er en pære eller lignende som har sluttet å fungere. Er det noen sikring som er for lys i instrumentalpanelet? Ellers så hadde det vært greit om noen har opplevd dette før og ønsker å dele sine erfaringer. Siter System som pomper, tute på romper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet April 18, 2013 Rapporter Share Skrevet April 18, 2013 Sjekk dimmeren for instrumentlyset hvis du har dette. Denne kan du koble forbi... Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet April 18, 2013 Rapporter Share Skrevet April 18, 2013 Nå har jeg aldri vært borte i Opel, men det er i all hovedsak 3 ting dette kan skyldes; lysbryter, dimmer eller sikring. Veldig lite trolig at alle pærene er gått føyka sammtidig. Skjekk sikringer til å begynne med. Jeg har opplevd samme på A6 C4 og A4 B5, og her har lysbryteren vært defekt. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MaxHarry Skrevet April 18, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 18, 2013 Takker for svar! Skal se om jeg finner ut av hvilken sikring som går til panelet. Så skal jeg se om jeg får demontert dimmeren, blir bare å prøve seg fram. Siter System som pomper, tute på romper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MaxHarry Skrevet April 19, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 19, 2013 Noen som kan fortelle hvordan jeg åpner dimmeren? [ATTACH]37887[/ATTACH] Siter System som pomper, tute på romper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet April 19, 2013 Rapporter Share Skrevet April 19, 2013 Er noen tips her også, noen nevner sikring nr 17:My Vauxhall Vectra dash light, speedo, rev counter and petrol gauge have stopped working on the dashboard | RoadTestReports.co.uk Og det ser ut som dimmeren sitter i selve lysbryteren, da må nok hele byttes hvis det er det som er feilen. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MaxHarry Skrevet April 19, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 19, 2013 Takk for info JChe! Er helt umulig å forstå hvilke sikringer som går til panelet ifølge forklaringen på dekselet, ingen tegn som likner på det over dimmeren. Tror jeg kommer til å forbikoble dimmeren istedenfor å bytte den. Er ikke sikker på hva det kan forrårsake for pærene men tror det vill funke å ha dem gående på full guffe. Skal likevell lete etter en dimmer/bryterpanel, kanskje den ikke koster så mye, hadde vært greit å slippe å bytte pærer hele tiden. Siter System som pomper, tute på romper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MaxHarry Skrevet April 22, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 22, 2013 Tenkte bare å svare på denne tråden og si at problemet er løst. Var bare jeg som ikke visste at man skulle skru på den bryteren øverst på bildet mitt for å få lys i panelene og ellers i bilen. Har aldrig hatt en Opel før, så da lærte jeg no nytt. Siter System som pomper, tute på romper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg