Gå til innhold

automatoflipp. gir opp bilen snart o.O

Ranger emnet


kansel

Anbefalte innlegg

Meeep.

ok vet ikke helt hvor jeg skal starte, men ok. jeg må gire bilen selv, da jeg vet velgerbrytern som sitter på kassa er gåen (i noen gir lyser alle lys, og i enkle lyser bare ett osv osv) og det har egentlig fungert greit. men, jeg har hatt en rar lyd fra ca midt under bilen. vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det, men en form for rotorlyd burde man vel kunne bruke. så, i går skjedde det. nå kan jeg altså bare kjøre på 1. gir. når jeg girer i noen andre gir og gir gass. så øker turtallet som om bilen skulle stå i fri. men, noen ganger kjenner man at det nøkker bittelitt i bilen, før det bare høres ut som du gir 7-8000 omdreininger i fri. så da lurer jeg på om det faktisk kan være Diff som er gått? for testa igjen etter at bilen var blitt kald. for å se om det kunne være olje eller om det i det hele tatt ble noe forskjell. det jeg merka, det er at om jeg gir på i 1.gir til 80 km/t og så peiser den i D på kasse og slipper ut gassen bittelitt. så klarer den å holde den hastigheta du har. men gir du litt gass, så øker turtall og ja logisk nok du kommer ingen vei utenom å sette den i 1. igjen.. så tenker jeg må spørre dere, som garantert har vært plaget mer enn en gang med opel, dere også :p for jeg gir snart opp bilene o.O men, har fått mye god hjelp her inne. og kan ikke takke nok for det. så here i am, again

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Jeg ser at lampa for gearkasse lyser. så da har den gått i Nødmodus. kan dette være grunnen til at kun førstegir virker? for det er byttet hjerne(boksen på venstre side under hanskerommet) som hører til gearboksen, men det er ikke kodet om i ettertid. så kan det være så enkelt som at nødmodus gjør dette med girene? alt i håp om at jeg slipper å bytte kasse :P

Endret av kansel
slrivefeiler
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår