Gå til innhold

Audi lakkgaranti eller fikse selv?

Ranger emnet


elwood84

Anbefalte innlegg

Audi TT 2007 modell. Aluminium karosseri.

 

Er det noen som vet om disse lakkskadene kan dekkes av garantien? (eller vil de bare hevde steinsprut/ytre påvirkning)

Eventuelt hvis ikke det dekkes, hvordan skal jeg lakkere dette selv(tenker da på hvilke produkter jeg skal bruke for å grunne osv? Syregrunning først og så?

 

Skadene er på karosseriet innenfor døren.

Førerside:

 

038.jpg

 

 

 

 

Passasjerside: Blitsen ødelegger. Er kun en liten bit som er flasset av.

 

037.jpg

 

036.jpg

VW Tiguan 110tdi excl.R-Line

Audi TT 2.0 TFSI 2007-solgt

Golf V 2.0 FSI 2004 - solgt

Golf IV 1,6Highline 1999-Solgt

Citroen zx 1,4i Harmonie - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å få svar på spørsmål om garanti, henvender du deg til merkeverksted, ikke et forum!

Dersom du har håp om å få noe på garanti, må du ikke starte å gjøre noe sjøl, da er du garantert å få avslag.

 

Ergo - ta kontakt med merkeverksted for vurdering. Enten får du avslag umiddelbart, ellers er det en viss sjans for å få dekt alt eller noe.

Skjønner ikke helt hvorfor det ikke skulle være verdt å sjekke ut...

Mine biler: 2000 VW Caravelle 2.5TDI comfortline og 1994 Audi 100 2.5TDI ABT

Selges: -95 VW Caravelle 2.4D og -02 VW Transporter 2.5TDI

Selger deler fra: -97 Audi A4 Avant, -88 Mazda 626 2.0i 16v, -85 BMW 320i (noe igjen enda)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pga latskap var det lettere å skrive en post her enn å sende en mail til møller. Men nå er det gjort og svaret ble at det ikke dekkes av noe garanti. Lakkgaranti er bare 3 år, reklamasjonstid er 5 år og i følge møller har ikke min bil rustgaranti pga karosseriet er i aluminium og det da ikke er mulig å "gjennomruste".

 

En annen grunn til at jeg postet her var for å få svar på hvordan jeg skal gå frem for å fikse dette selv. Og da tenker jeg på produkter som brukes i forbindelse med aluminiumskarosseri. Prosessen ellers kan jeg.

 

Forslag til en god syregrunning? Grunning over syregrunning?

VW Tiguan 110tdi excl.R-Line

Audi TT 2.0 TFSI 2007-solgt

Golf V 2.0 FSI 2004 - solgt

Golf IV 1,6Highline 1999-Solgt

Citroen zx 1,4i Harmonie - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For og få noen igjennom hos møller må du bare sette hardt mot hardt!

De er helt forbanna håpløse og ha med og gjøre,og jeg kommer aldri til og kjøpe meg audi eller vw igjen....

 

Snakk om å skjære alle under en kam da!

Og du har jo flere forhandlere å velge blant i Bergen!

Mine biler: 2000 VW Caravelle 2.5TDI comfortline og 1994 Audi 100 2.5TDI ABT

Selges: -95 VW Caravelle 2.4D og -02 VW Transporter 2.5TDI

Selger deler fra: -97 Audi A4 Avant, -88 Mazda 626 2.0i 16v, -85 BMW 320i (noe igjen enda)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Det er da ikje møller som står for garantien det er vag i tyskland som sier ja eller nei etter bildene er studert så hjelpe veldi lite å surre rundt etter håp hoss kvar enkel møller forhandler

 

Det er ikke helt korrekt.

Tyskland gir 2 års garanti, i tillegg til noe mer på lakk/rust osv. All øvrig garanti slik som 5 års nybilgaranti er det da importør som står for.

Lakkgaranti/rustgaranti blir vurdert sentralt i Norge, samme med annen garantijobb også.

MEN - Du må få ei vurdering av din lokale forhandler, som igjen skal argumentere for at dette er garanti på dine vegne. Der kan det være stor forskjell på de forskjellige forhandlere rundt omkring ettersom det er snakk om personlige vurderinger. Synd og si det, men så lenge det sitter et menneske og foretar denne jobben, vil man få en viss påvirkning av trynefaktor. Er du f.eks. en kunde som kun syter og klager når du er innom, så vil du ikke få mer hjelp enn hva vedkommende orker å gi av energi på din sak. Kanskje den andre kunden er "motsatt"?

 

Det å stemple et system for håpløst fordi dere selv kanskje har dårlig erfaring med dette systemet er helt bak mål når så mange andre har stikk motsatt erfaring. Og det er da også kunder med stor og høy bilinteresse, med lommebøker i alle varianter og forventninger i alle mulige retninger. bare så det er nevnt.

Mine biler: 2000 VW Caravelle 2.5TDI comfortline og 1994 Audi 100 2.5TDI ABT

Selges: -95 VW Caravelle 2.4D og -02 VW Transporter 2.5TDI

Selger deler fra: -97 Audi A4 Avant, -88 Mazda 626 2.0i 16v, -85 BMW 320i (noe igjen enda)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår