Gå til innhold

HiAce 1993: Kommer ikke diesel til dysene

Ranger emnet


babikian

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Etter å ha skiftet pakning (pga lekkasje: det var en 2`er på eu-kontrollen) på topplokket til dieselpumpen kommer det ikke lenger diesel frem til dysene. Mener at man skal høre et klikk fra solenoiden når man skrur tenningen på, og jeg hører ikke noe klikk. Pumpen virker, det har jeg sjekket. Gummidekslet som sitter på toppen av solenoiden måtte jeg dytte på plass igjen, og kan muligens ha kortsluttet solenoiden. Jeg har koblet prøvelampe på og det kommer strøm frem til solenoiden.

Da jeg skulle få lokket på plass, måtte jeg dytte frem en "spak" inni for å få lokket ned. Kan jeg ha dyttet den spaken for langt og ødelagt eller på annen måte skadet solenoiden?

 

Siden det kommer strøm frem, kan det likevel være noe elektrisk om er feil? Jeg finner verken rele eller sikring til dette, så hvis noen vet hvor jeg finner disse, vil det kanskje hjelpe. Det fremgår ikke av instruksjonsboken hvor rele er lokalisert eller hvor sikringen er. Den er I hvert fall ikke I den "vanlige" sikringsboksen.

 

Noen som eventuelt har en guide for bytte av solenoid på denne bilen?

 

Andre gode (?) ideer om hva som kan være galt og/eller hvordan jeg får fikset bilen, mottas med takk :happyhappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det an å fjerne solenoiden på denne, eller på annen måte tvinge den i "på"stilling? Da får du jo ikke stoppa den på normal måte, men du får ihvertfall testa det...

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Du kan prøve å klemme flat returslangen på pumpa, stoppventilen slipper all diesel rett i retur på de fleste japser med fordelerpumpe.

 

Hei.

 

Problemet er løst:ratatatat

 

Det viste seg at jeg hadde montert brakettene feil på splines på akslingen til gasspjeldet. Skulle ha vært rotert 30° CCW i forhold til aksling. Det er til og med merke på toppen av akslingen og på braketten :-)

 

Men siden det er umulig (?) å få tak iverkstedshåndbok til denne bilen og jeg skrur selv av nødvendoghet,ikke av lyst, så visste ikke jeg dette. Men NÅ vet jeg det :partyon:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår