SebAavik Skrevet April 3, 2013 Rapporter Share Skrevet April 3, 2013 Hei! Jeg kjører en Audi A3 8L '97. Når jeg skrur på den snøflakbryteren se bilde (noe jeg tror er air conditionen til motoren) så lager den en slags lyd som kan minne om en vifte som smeller inn til noe gang etter gang, en ganske jevn "kakke"-lyd. Skrur jeg den av så forsvinner denne lyden. Kan noen hjelpe meg? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SebAavik Skrevet April 3, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 3, 2013 Fikk ikke lastet opp bilde... Hvis du ser nederst til venstre så ser du et slags snøflak som kan minne om et tannhjul Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet April 3, 2013 Rapporter Share Skrevet April 3, 2013 Det er til ac-en ja. Kan hende vifta er deffekt eller løs for eksempel. Har du prøvd og snurre på den manuelt? Pass på at bilen ikke går slik at vifta ikke starter. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SebAavik Skrevet April 3, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 3, 2013 Det er til ac-en ja. Kan hende vifta er deffekt eller løs for eksempel. Har du prøvd og snurre på den manuelt? Pass på at bilen ikke går slik at vifta ikke starter. Er ikke helt sikker på hvordan jeg finner vifta, hvis du kunne vedlagt en video eller guide for å feste den eller forklare selv hadde det vært til stor hjelp! (Y) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fartstripa Skrevet Juni 24, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 24, 2013 Er vel helst klutsjen på kompressoren som slår ut og inn pga for lite kuldemedium.. Siter http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lasse J Skrevet Juni 25, 2013 Rapporter Share Skrevet Juni 25, 2013 Kan være slik som Fartstripa sier, ellers kan det være lagret på selve AC-kompressoren som lager lyd. Det vil si at den er ødelagt ! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg