Gå til innhold

oslo/tromsø på vinteren!..

Ranger emnet


spidy

Anbefalte innlegg

er det noen som har efaring med og kjøre oslo/tromsø. evnt. Trondheim/tromsø på vinteren ??.. faren min kjører den strekningen hver sommar og etter det jeg har forstått går det helt greit. men så lurte jeg på. om vinteren da.. driver og kjører opp her i tromsø. og finner nesten ingen biler jeg liker her i nord. så ser jeg en hel masse biler sør-på. begynner sånn smått og planlegge her! ;)))~..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dårlig erfaring med biler fra sør, som regel helt opprustet under. Rust i kriker og kroker.

Hvilken bil er du på utkikk etter?

 

 

Ville heller kjøpt en rustfri bil, og så gjort den om til min egen etterpå :) Å kjøre sørover på denne tiden er vell ingen problem, vil tro veiene er avbæra for det meste. Ikke lenge siden jeg var oppom bardufoss omr, å da var det avbæra ;)

Mvh Svein

 

 

Mazda 6 2.2sport 2012

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker å kjøre via Sverige.

E4. Tromsø til Oslo - Google Maps

Evt. E4/E45: Tromsø til Oslo - Google Maps

Norge til en sammenligning: Tromsø til Oslo - Google Maps

 

Ja, det er drøye 17 - 20mil lenger å kjøre om Sverige. Men for en fryd det er i forhold til norske vinterveier. Joa, E4 saltes til tider ganske heftig, men det er bare å vaske bilen etterpå. Ikke har man bomringer i Sverige, høyere fartsgrenser, mye bedre veier, +++

 

Ingen problem å kjøpe bil sørpå. Ikke alt å alle er opprusta. De to siste bilene mine (audi 100 og Audi 200 - 1986mod og 1990mod), er kjøpt i Oslo. Fantes ikke rust på de bilene. Var med en kompis til Moss og hentet en 2004mod Audi A6. Strøken bil det og.

Bare ha flere biler i kikkerten, når man reiser en plass for å se på bil. Kan være man oppdager at den bilen ikke var som selger opplyste. Da er det greit å ha en bil til eller to, og kunne reise å se på i området.

 

Veldig greit å planlegge! Da er man en god del mer forberedt. ;)

 

Si bare i fra, om du trenger en co-pilot for å hente/kjøpe bil. :)

 

Jan Henrik

13 Toyota Prius + Seven (Taxi) | 01 Audi Ur-Allroad 2,5TDi  | 91 Audi 100q 2.3E Avant | 87 VW Transporter 1,6 TD Syncro | 90 Audi 200 20V | 86 Audi 100 CD Avant| 91 Audi S2 | 93 Calibra Turbo 4x4
VW Audi Club Norwegen - Troms & Finnmark Lokallag

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår