Jump to content
Bilforumet.no

Sveiniboy

Bruker
  • Content Count

    49
  • Joined

  • Last visited

About Sveiniboy

  • Rank
    Registrert bruker
  • Birthday 05/05/1989

core_pfieldgroups_99

  • Biltype (eks Audi)
    Mazda
  • Årsmodell (eks 1995)
    2012
  • Motor (eks 1.6)
    2.2d
  • Fylke
    Troms

Contact Methods

  • Bosted
    Finnsnes
  1. Hei. Byttet LMM på Audien vår i dag, å slettet feilkode. Bilen drar ikke lengere i oppoverbakker, den virker helt død når jeg gir full gass. Før jeg byttet LMM så hadde bilen jevnt og godt drag i både 4-5-6 gir. Jeg klarer ikke helt å skjønne hvordan en LMM skal kunne gjøre så mye ugang tilogmed etter att feilkoden ble sletta. Har kjørt en stund nå, ingen endring i "effekt" på bilen, å det har ikke kommet opp noe ny varsellampe i dashn. Eneste jeg kan tenke meg er att EGR begynner å bli sliten, for spjeldet skrangler (har bestilt ny egr) Men, om jeg nå plugger i den gamle LMM med feil på så drar bilen like godt som før bare att den napper litt. Noen som kan ha en mening om hva som kan være galt her? LMM er kjøpt hos Bildeler.no og var eneste alternativ for denne motoren/bilen
  2. Har prøvd supertynne lag nå også, men det hjalp ikke det heller. Så jeg har lakt over ett tynt lag med plastspakkel, så skal jeg begynne med 300 å jobbe meg opp til 600, så skal jeg avslutte med 1200. å pusse det helt ned til plasten kommer til å ta år og dager da den har vært reparert før, å lakket 2 ganger i bilens originale farge, samt 2-3 ganger med nåværende farge.
  3. Har prøvd å slipe vekk flere ganger, har prøvd sprut spakkel også. Har prøvd båte våtsliping og tørrsliping. Dette hoppet gjorde jeg forsåvidt på hele greia, å det var kun di pungtene der som ble slik, resten av fangeren ble perfekt.
  4. Hei folkens. Jeg plages litt, å jeg vet ikke helt hvordan jeg skal løse det. Det er først pusset med 350 papir, så 600 papir, så 1200 papir. Kan det hjelpe å legge på ett tynt lag med plastspakkel på disse stedene?
  5. Dra av bensinslangen fremme, vri på tenninga... pumper det ut bensin, så fungerer den iaf..
  6. GZ spl subbene spiller helt brutalt, di har flere ganger fått synet til å flimre såpass att man må senke farten :D Personlig ville nokk jeg også gått for DD audio
  7. På vår a4, så var det lekasje bak på motor i omr der tempgiveren står. Det dryppet ned på eksos å fordampet, å det var ikke helt enkelt å se. Men det var ikke like stor lekasje som det du har/beskriver. Verdt å ta en titt. Om ikke, så ville jeg nokk tappet olja :)
  8. Gammel tråd dette, regner med du kanskje har fått fikset problemet?
  9. Wow.. att det skal ruste såpass på en nyere bil. Er nokk ikke sikkert du vinner denne saken, men dere bør jo komme til enighet på ett slags vis. Personlig, ser jeg aldrig på en bil i mørket, eller på en bil som er skitten. Har alltid med meg en eller flere som har godt øye for rust og andre skavanker.
  10. er det noen sikring i mellom batteriet bak/forran? Evt noe relee? Sjekket sikringene på forsterkeren? Har dere gått gjennom alle strømkabler og joring osv?
  11. Pen bil :) Hvordan er det med justerbar senk? Står ikke fjer og demper for seg selv bak? Isåfall, hvordan har du da gjort det?
  12. Har selv 2x Alpine type-r i bilen, og det spiller til tider altfor brutalt, har endt opp med å måtte skru ned bassen. Du klarer deg fint med en 12" av litt kaliber, eller en 15". Denne forsterkeren er rimelig og god og har selv modellen som er over på mine 2x12" og til prisen å være så er jeg kjempefornøyd, å har ikke hatt behov for noe mere krefter. Mine kjøres dog i 2ohm. dreamtm.no - SPL Dynamics 13 1-Ch D amplifier. 1500watts 1 ohm
  13. Har dårlig erfaring med biler fra sør, som regel helt opprustet under. Rust i kriker og kroker. Hvilken bil er du på utkikk etter? Ville heller kjøpt en rustfri bil, og så gjort den om til min egen etterpå :) Å kjøre sørover på denne tiden er vell ingen problem, vil tro veiene er avbæra for det meste. Ikke lenge siden jeg var oppom bardufoss omr, å da var det avbæra ;)
  14. Tjah, da var lambdaen byttet for en tid tilbake siden. Måtte knekke den i to å bruke kopp for å få den av :D Men, bilen ble ikke helt frisk. Den er ikke like ille, å står ikke å jager konstant når bilen startes. Den kan få noen tulltak av og til å jage på turtallet, å så stopper den med dette kort tid etterpå. Ser også att den jager på millimetern når jeg trør in clutch noen ganger. Hører suselyd fra bensintanken, rundt lokket. Har prøvd å bytte lokk uten hell, å det virker som det er en ventil som er tett ett sted der bak. Noen som vet hvor denne ventilen står? Å kanskje dette er grunnen for att bilen ikke er helt 100%.. Har også sjekket for vacum lekasjer, men det er trangt å vannskelig å se om det er lekasje ett sted, alt sitter iaf slik som det skal.
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.