Gå til innhold

997 4s-hva er anbefalte vinterfelger/dekk?

Ranger emnet


Karoli

Anbefalte innlegg

Org dim er 235/45×17. Vinterdekk kan du fint velge 215/50×17 (evt 225/50×17 - alt ettersom det som er tilgjengelig, og rullediameter er godt innenfor regelverket.)

Endret av Jahny

13 Toyota Prius + Seven (Taxi) | 01 Audi Ur-Allroad 2,5TDi  | 91 Audi 100q 2.3E Avant | 87 VW Transporter 1,6 TD Syncro | 90 Audi 200 20V | 86 Audi 100 CD Avant| 91 Audi S2 | 93 Calibra Turbo 4x4
VW Audi Club Norwegen - Troms & Finnmark Lokallag

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med å få 17" felger presset over bremsene på en 997 ;)

 

 

Porsche anbefaler følgende dimensjoner for 997 4S (sakset fra PDFen fra Porsche AG):

 

18 toms hjul:

Foran: 235/40-18 på 8 tommer bred felg.

Bak: 295/35-18 på 11 tommer bred felg.

 

19 toms hjul:

Foran: 235/35-19 på 8 tommer bred felg.

Bak: 295/30-19 på 11 tommer bred felg.

 

 

De anbefaler som vanlig N-merkede dekk, så dermed Pirelli Winter 240 Sottozero serie 2 eller Nokian WR. Problemet er at begge to er høyhastighetsdekk som egner seg fint for en regnvåt autobahn, men på ordentlig norsk vintervei så er de ubrukelige. Siden TS bor i Oslo antar jeg at det er ønskelig med piggfrie dekk, det finnes endel å velge i som er gode, selv kjører jeg Nokian Hakkapeliitta R på min 996 i Tromsø og det fungerer utmerket.

Så kommer hovedproblemet: Nordiske vinterdekk lages ikke i ekstrembredder, ingen lager dekk bredere enn 245/255. Såpass "smale" vinterdekk går naturligvis ikke på en bakfelg som er 11 tommer bred. Løsningen jeg valgte var å gå ned til 9 toms bredde og endret innpress slik at felgen ligger pent ute i hjulbuen. Om Porsche leverer felger som er såpass smale men med innpress eller spacere som tillater montering på en turbo-bred bil (som C4S er) kjenner jeg ikke til, jeg har ikke undersøkt saken siden jeg selv har en smal 911.

 

Anbefaler en telefon til Porsche Center Son eller Oslo, de har masse god erfaring å bidra med.

- Thorstein Klingenberg

- Porsche 911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår