Gå til innhold

AC vs DC xenon ballast

Ranger emnet


TKarlsen

Anbefalte innlegg

Fant du noen begrunnelse på hvorfor vekselstrøm var bedre?

 

Nyskjerrig :)

 

Nå skal jeg ikke si at AC er bedre enn DC, men jeg fant en annonse på ebay som beskrev problemet jeg har. Og det er mørke felt i lysbilde. Billige DC sett som selges på ebay, vvme + 2-3 andre steder var dårlige, dårlig oppstart, forskjellige farger under oppstart, lav levetid, og mørke felt. Digitale AC ballastene var mye bedre ifølge den annonsen. Bedre lysbilde, levetid, oppstart tid, og fargen. Leste også om dette flere steder da jeg googlet litt

 

Men jeg tror ikke på noe av det før jeg får testet det. Har bestilt opp et sett, fra ebay som skulle være digital AC av høy kvalitet (made in china). Så om han har rett, det får tiden vise. Har ikke fått kittet enda

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da vettu, da er lysene montert og testet. Og jeg er strålende fornøyd. Dette digitale AC settet er noe av det beste jeg har hatt. Godt med lys, pent lysbilde. Rask oppstart, konstant farge under oppstart. Så av de settene jeg har brukt (DC, trolltuning sine "AC" ballastere og de nye digitale AC) så er dette det beste :)

 

[ATTACH]37903[/ATTACH]

 

Bruker 6000K pærer. Det har også regnet i hele kveld, så mye av lyset blir borte pga det :)

 

Som dere ser så sitter ikke pæra helt 100% på høyre side. Det skal jeg få fikset på imorgen :) Men her har dere iallefall video av hvordan oppstarten er. Settet har aldri vært brukt før jeg filmet.

 

post-75166-13804854956971_thumb.jpg

Endret av TKarlsen

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært ute å testet de nå. Og det er stor forskjell. Vanskelig å forklare, men tenk deg forskjellen fra biltemas billigste halogen pærer, eller xenon look halogen pærer mot osram nightbreaker. Så stor forskjell er det fra billige DC, og trolltuning.no sine "AC" ballastere mot de digitale AC ballastene jeg har skaffet meg.

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår