Gå til innhold

Diskolys i dashbordet

Ranger emnet


Preben Nødland

Anbefalte innlegg

Hei.

 

En dag her forleden fikk jeg sjokk da jeg startet bilen, ABS, ESP, motorlampen og EPC lysene lyste opp i dashbordet.

Fikk feilsøkt den på verksted og følgende ble skiftet:

 

ABS sensor, instrumentpanelet, bremselysbryteren.. og feilkodene ble slettet.

 

Ingenting av dette hjalp, ABS og ESP lysene går av og på som de selv vil, mens EPC og Motorlampen lyser konstant.

Vil ikke bruke tusen på tusen på feilsøking når de ikke finner feilen.

 

Noen som vet hva som kan være problemet? På forhånd takk :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Golf 3 har ikke disse lampene. Hvilken årsmodell er det du har, så kan jeg flytte den til riktig underforum?

 

Og slitte børster i dynamo kan gi masse varsellamper i dashbordet av en eller annen grunn, sjekk om bilen lader som den skal.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff dette hørtes ikke gøy ut,har hatt litt lamper som lyser selv og hos meg var det feil i lambdasonde og da fekk eg feilmeldinger på alle tingene som gjekk på den kretsen.

Sjekk att ABS sensorene står skikkelig inne på alle hjul og sjekk bremselysbryter da dette kan komme av ein lite fille ting

eller att ECU(data hjernen) har feil i seg.

Kjøp deg ein feilkodeleser på biltema (399KR) sjekk alle tingene du får feilkode på.

Håper du får ordnet det :-)

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 6 months later...

Fant du ut hva det hva? Jeg kjørte hjem igår og da begynte ladelampa i bilen og lyse. Kom inn i boliglaget der jeg bor og begynte og miste lysene i dashbordet og radioen slutta.
Mistenker at det er bare børstene på dynamoen som er gått. Men noen som vet om hvilken det er på en Golf 4 1.9TDI? Og om det er noe problem og bytte de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår