Gå til innhold

Veldig ujevn tomgang, gåen lmm?

Ranger emnet


mongologic

Anbefalte innlegg

Var ute å kjørte med min 95 modell Volvo 850 2.5 10V, og synes alt virket ok.

Tok en forbikjøring, uten å tyne bilen på noen som helst måte. Stoppet i butikken og tomgangen gikk veldig ujevnt, nåla på turtelleren hoppa opp og ned mellom ca 800 og 1800 omdreininger. Stoppa og gikk inn å handla, starta opp og tomgangen var fin igjen. Motorelektronikk-lampa lyser hele tiden og bilen er generellt lat. Jeg kjøpte bilen i forrige uke og det ble nettopp byttet plugger ifølge forrige eier, men jeg har ikke sett på de så jeg vet ikke hvilken type plugger, men jeg så biltema logoen på pluggledningene.

 

Lurer på om det kan være gåen lmm, evt hvordan tester jeg om den er gåen?

Endret av mongologic

X 1980 Mitsubishi Galant 1.6

X 1984 Volvo 240 (B200K, stv.)

X 1990 Volvo 240 GL (B230F sedan)

- 2000 Passat 1.9TDI

-Volvo 850

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge det ligger inne feil på lambdasonden så er det ikke så mye mere vits og teste det ut. Skift den og slett feilkoden. Derfor den er lat og for den får feil blanding og da vil den også gå ujevnt.

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk, jeg bruker altså samme leding som jeg leste ut koden med? Trodde kanskje jeg mangla en ledning på socket-B.

Blir ikke helt på klok den bilen. Skjønner ikke hvor oljen blir av. Bruker omtrent 0,1 liter olje på mila. Ingen olje under bilen og heller ikke spes mye eksos.

Tror den bruker over 1,2 liter bensin på mila og. Skal få en volvo mann til å se litt på den. Må nevnes at bilen har gått ca 355000km og oppleves som dau. Må gire ned til fjerde for å holde 80 i slakke motbakker uten å gi veldig mye gass. Den går nok i nødmodus. Kan vel være all oljen i som ender opp i bensinen som gjør at jeg får feilkode på lambda tenker jeg?

X 1980 Mitsubishi Galant 1.6

X 1984 Volvo 240 (B200K, stv.)

X 1990 Volvo 240 GL (B230F sedan)

- 2000 Passat 1.9TDI

-Volvo 850

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår