TKarlsen Skrevet Mars 3, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2013 faren min har en pioneer spiller i bilen sin. Så jeg skal koble ut min spiller, og koble den til bilen hans. Kun flytte over spiller. Tuller den forsatt så blir det en service på spilleren Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Mars 11, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2013 Testet idag med helt ny spiller hos bilxtra, hjalp ikke. Like "bra" som den alltid har vært Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Mars 14, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2013 Ny update: 1. Koblet til 2 nye signal kabler nå. Ble ikke noe bedre. 2. Koblet fra signal kabelen til bassen, da låt det veldig bra fra front høtalerne. Koblet jeg til bassen, så begynte alt å skurre på 30 i volum (av 50-60) Så da ligger jo feilen bak ved forsterkeren. At den ikke klarer å levere ut nok effekt til bass elementene. Strøm inn og ut (GND) sitter godt. Så er redd for at det kan være noe elektronikk feil med forsterkeren. Noen her som har opplevd det med Dynabel forsterkere? Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Mars 14, 2013 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2013 Hvor mye spenning måler du inn på forsterkeren på "tomgang" og når det begynner å skurre da?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Mars 14, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2013 Kan sjekke imorgen. For nå har jeg parkert bilen for dagen :) Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Mars 14, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2013 Kan f.eks dårlig dynamo / børster i dynamoen gjøre at anlegget tuller? Nåla viser jo 14V +/- hele tiden, men jeg vet ikke om jeg kan stole helt på den. Jeg har opplevd stor variasjon på bilen. Har sett den falle kraftig fra 14.4V og ned mot 11.5/12V ved høyt volum mens jeg kjørte og hadde turtallet oppe på bilen. (det var før anlegget begynte å tulle). Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Mars 14, 2013 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2013 Mål ved batteriet uten anlegget på, og så med anlegget på og se om det er store forskjeller når du skrur opp, er det det så er enten dynamo/børster dårlige, eller batteriet. Har du ca 14v ved batteriet hele tiden, så måler du inn på forsterkeren og ser hva du har der. Er det lite der når du skrur opp, så kan det være dårlig jording feks ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Mars 14, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2013 Ja, oki :) Takk for hjelpa :) Da har jeg noe å gjøre i helga :) Vet du hvor mye forsterkeren burde ha? eller hva den ikke bør falle under? Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Mars 14, 2013 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2013 Den bør nok ha minst 12v, men det skal ikke være noe særlig forskjell fra det du måler ved dynamoen/batteriet, og det du måler inn på forsterkeren, er det det så er det enten for dårlige kabler, eller dårlig jording. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Mars 14, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2013 ......eller dårlig jording. Skulle hatt et sveiseapparat nå. Så skulle jeg ha sveiset fast kabel sko/kabelen rett i chassie på bilen :cheers: Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Morten Skrevet Mars 14, 2013 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2013 Skulle hatt et sveiseapparat nå. Så skulle jeg ha sveiset fast kabel sko/kabelen rett i chassie på bilen :cheers: Eller trekt en egen jordings kabel fra forsterkeren til direkte på minus på batteriet :) Merket stor forskjell når jeg gjorde det værtfall.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Mars 14, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2013 Eller trekt en egen jordings kabel fra forsterkeren til direkte på minus på batteriet :)Merket stor forskjell når jeg gjorde det værtfall.. Tanken har vært der ;) Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Mars 14, 2013 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2013 Jordingskabelen skal/bør være så kort som overhodet mulig. Setebelte feste skal i bunn og grunn være godt nok hvis lakk er skrapet godt vekk, men ta en ekstra titt på jording og kabel :) Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet Mars 14, 2013 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2013 Jeg har ved flere anledninger sveiset inn et godt jordingspunkt :) Men det er som det blir sagt godt nok med setebeltefestet, men jeg har opplevd at det fubker fint lenge, så plutselig blir det dårlig, da ofte fordi skruen løsner bittelitt, eller at underlaget er litt ujevnt etc... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Mars 14, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2013 Ja, jeg får gå over jordingspunktet i helga. Finne frem dremelen og pusse ned litt. Hjelper det å legge på en sånn skive? (bilde under) Den vil jo grave seg inn i chassie på bilen, og kabelskoen Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg