Gå til innhold

Anlegget tuller

Ranger emnet


TKarlsen

Anbefalte innlegg

  • Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 3 weeks later...

Idag har jeg tatt en liten titt på bilen igjen. Den hari kke blitt noe bedre siden sist.

 

Men idag satte jeg på ny minuspol på batteriet, 53mm² kabel ned til chassie. Fjernet lakk ved chassie og sånn. Bak fjernet jeg jordinga til forsterkeren og slipte ned lakken enda mer:

[ATTACH]37512[/ATTACH]

 

Men ingenting hjalp. Like ille enda. Men det jeg lurer litt på. Jordinga skal jo gå fort / ha kort vei til chassie. Er det da "fy fy" med strømfordeler blokk? Sånn som denne? Nå idag går det 53mm² kabel fra belte feste, som bilde over viser til den fordeleren. Så går det 25mm² kabel til forsterkeren

[ATTACH]37513[/ATTACH]

post-75166-13804854935261_thumb.jpg

post-75166-1380485493536_thumb.jpg

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten last, og bilen på tomgang:

 

Batteri: 14.06V (+/- 0.2V)

Koblingspunkt bak: 14.03V (+/- 0.2V)

Tilkoblingene på forsterkeren: 14.0V (+/- 0.2V)

 

Ser greit ut så langt. Så skrur jeg på musikken, og spiller opp mot der forsterkeren sliter/kutter og da har jeg, på laveste 13.65V som øye klarte å se.

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten last, og bilen på tomgang:

 

Batteri: 14.06V (+/- 0.2V)

Koblingspunkt bak: 14.03V (+/- 0.2V)

Tilkoblingene på forsterkeren: 14.0V (+/- 0.2V)

 

Ser greit ut så langt. Så skrur jeg på musikken, og spiller opp mot der forsterkeren sliter/kutter og da har jeg, på laveste 13.65V som øye klarte å se.

 

Da virker det nesten som om forsterkeren tuller... Test å koble fra en og en høyttaler og se hva som skjer da, kan jo være det er en liten kortsluttning en plass i forbindelse med en av høyttalerene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

hvordan justerer man sensitivity egentlig? Nå idag begynte den å små tulle igjen, uten at jeg har gjort noe bak der, eller med anlegget. Så nå står sensitivity nesten på det laveste og bass boost nesten på maks for å få litt bass. Om jeg øker sensitivity litt, så bare skurrer det

 

Burde jeg sende inn forsterkeren til en liten helse sjekk hos dynabel? Virker jo som det er en dårlig lodding/punkt i forsterkeren. Den klarer liksom ingenting snart

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår