cossiemk1 Skrevet Mars 15, 2013 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2013 Det hjelper ja, men det er ikke sikkert det er jordingen som kødder med deg da, men det finner du ut når du måler spenning her og der ;) Det skader uansett ikke få det skikkelig festet. Har du oppgradert noe kabler i motorrommet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Mars 15, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2013 Har du oppgradert noe kabler i motorrommet? Eneste er tykkere jordingskabel fra batteriet til chassie. Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet April 3, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 3, 2013 Idag har jeg tatt en liten titt på bilen igjen. Den hari kke blitt noe bedre siden sist. Men idag satte jeg på ny minuspol på batteriet, 53mm² kabel ned til chassie. Fjernet lakk ved chassie og sånn. Bak fjernet jeg jordinga til forsterkeren og slipte ned lakken enda mer: [ATTACH]37512[/ATTACH] Men ingenting hjalp. Like ille enda. Men det jeg lurer litt på. Jordinga skal jo gå fort / ha kort vei til chassie. Er det da "fy fy" med strømfordeler blokk? Sånn som denne? Nå idag går det 53mm² kabel fra belte feste, som bilde over viser til den fordeleren. Så går det 25mm² kabel til forsterkeren [ATTACH]37513[/ATTACH] Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet April 3, 2013 Rapporter Share Skrevet April 3, 2013 (endret) Nei, det spiller ingen rolle, og jeg vet ikke hvor du har det fra at dette skal gå "fort". bilens elektriske er 1 krets, som går fra pluss gjennom komponentene og til jord. Venter fortsatt på måleresultetene dine da ;) Endret April 3, 2013 av cossiemk1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet April 3, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 3, 2013 Har lest det et sted at jordingskabelen skal fort til chassie. Kan måle litt nå :) Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet April 3, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 3, 2013 Uten last, og bilen på tomgang: Batteri: 14.06V (+/- 0.2V) Koblingspunkt bak: 14.03V (+/- 0.2V) Tilkoblingene på forsterkeren: 14.0V (+/- 0.2V) Ser greit ut så langt. Så skrur jeg på musikken, og spiller opp mot der forsterkeren sliter/kutter og da har jeg, på laveste 13.65V som øye klarte å se. Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet April 3, 2013 Rapporter Share Skrevet April 3, 2013 Uten last, og bilen på tomgang: Batteri: 14.06V (+/- 0.2V) Koblingspunkt bak: 14.03V (+/- 0.2V) Tilkoblingene på forsterkeren: 14.0V (+/- 0.2V) Ser greit ut så langt. Så skrur jeg på musikken, og spiller opp mot der forsterkeren sliter/kutter og da har jeg, på laveste 13.65V som øye klarte å se. Da virker det nesten som om forsterkeren tuller... Test å koble fra en og en høyttaler og se hva som skjer da, kan jo være det er en liten kortsluttning en plass i forbindelse med en av høyttalerene ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet April 3, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 3, 2013 Kobler jeg av signal kabelen som går til sub elementene så virker forsterkeren helt perfekt, og lyden er fin. Kobler jeg fra frontsettet, og kobler til subbene alene så tuller den igjen Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet April 3, 2013 Rapporter Share Skrevet April 3, 2013 Har du sjekket ledningene inn på suben da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet April 3, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 3, 2013 Problem kanskje løst.. rota rundt på innstillingene, og fant ut at "sensitivity" (eller hva som sto der) sto på maks. Og bass boost sto på min. Så satte begge midt på, og da ble lyden bra Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet April 11, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 11, 2013 hvordan justerer man sensitivity egentlig? Nå idag begynte den å små tulle igjen, uten at jeg har gjort noe bak der, eller med anlegget. Så nå står sensitivity nesten på det laveste og bass boost nesten på maks for å få litt bass. Om jeg øker sensitivity litt, så bare skurrer det Burde jeg sende inn forsterkeren til en liten helse sjekk hos dynabel? Virker jo som det er en dårlig lodding/punkt i forsterkeren. Den klarer liksom ingenting snart Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg