chrisern20 Skrevet Februar 16, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2013 Hei. Jeg sveiset midtpotta på en Mitsubishi Carisma 97 modell idag. Men før jeg gjorde det så tok jeg ut plus kabelen på batteriet. jeg har sveiset før med strøm på batteriet også uten å ta ut strøm kabelen og da fungerte den like bra etterpå men ikke idag. Men idag så skjedde det att den vil ikke starte. inge lys, vinduer og tute fungerer ikke. altså ingenting i bilen får strøm. er det noen her inne som kan være så snill å hjelpe meg å fortelle hva det kan være. eller hva jeg kan bytte ut for at den skal starte igjen. hvor kan det ha kommet en kortslutning? håper virkelig att noen kan hjelpe meg her inne med mitt problem Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 16, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2013 Jeg sveiser aldri eksos mens den står på bilen, men om man sveiser på bil bør begge batterpolskoene tas av og koples sammen. Er ALT i bilen dødt? Du har fått festet polskoen skikkelig på batteriet? Målt om du har spenning inn i bilen på sikringer og tenningslås? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chrisern20 Skrevet Februar 16, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2013 Har spenning på batteriet, ikke sikringer. Det kommer ikke gnist når jeg setter plus kabelen på. Bilen er like død som en død person. Det Skjer ingenting. Har du noen tips på hva det kan være. Skal ikke sikringer gå før andre ting ryker? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 16, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2013 Kjenner ikke til Mitsu, men du har spenning på batteriet og plusskabel ut. Da må du måle deg fremover til der du ikke har spenning lenger og feilen er funnet. Når du måler så bruk karosseriet som jordreferanse, ikke minuspol på batteriet. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lasse J Skrevet Februar 18, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2013 (endret) Sjekk sikringene som er i motorrommet. Det er noen storsikringer som har med batteriet å gjøre! Prøv å belast batteriet med ei pære, er mulig du får målt spenningen, men når batteriet blir belastet så er det ikke livstegn pga noe har skjedd med det under sveisingen evt. Hvis du har spenning-/eller LYS I prøvelampe til sikring å ut ifra sikringen så kan det være et relé som har med tenningen å gjøre.. men hvis selvfølgelig ikke f.eks nødblinken fungerer som går utenom så vet du jo at du mangler strøm enten fra selve batteriet eller så er det mellom batteri - Sikringer - rele -> Endret Februar 18, 2013 av Lasse J Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg