Gå til innhold

Bilen får ikke strøm eller vil ikke starte


chrisern20

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg sveiset midtpotta på en Mitsubishi Carisma 97 modell idag. Men før jeg gjorde det så tok jeg ut plus kabelen på batteriet. jeg har sveiset før med strøm på batteriet også uten å ta ut strøm kabelen og da fungerte den like bra etterpå men ikke idag. Men idag så skjedde det att den vil ikke starte. inge lys, vinduer og tute fungerer ikke. altså ingenting i bilen får strøm.

 

er det noen her inne som kan være så snill å hjelpe meg å fortelle hva det kan være. eller hva jeg kan bytte ut for at den skal starte igjen.

 

hvor kan det ha kommet en kortslutning?

 

 

håper virkelig att noen kan hjelpe meg her inne med mitt problem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sveiser aldri eksos mens den står på bilen, men om man sveiser på bil bør begge batterpolskoene tas av og koples sammen.

 

Er ALT i bilen dødt? Du har fått festet polskoen skikkelig på batteriet? Målt om du har spenning inn i bilen på sikringer og tenningslås?

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner ikke til Mitsu, men du har spenning på batteriet og plusskabel ut. Da må du måle deg fremover til der du ikke har spenning lenger og feilen er funnet. Når du måler så bruk karosseriet som jordreferanse, ikke minuspol på batteriet.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk sikringene som er i motorrommet. Det er noen storsikringer som har med batteriet å gjøre!

Prøv å belast batteriet med ei pære, er mulig du får målt spenningen, men når batteriet blir belastet så er det ikke livstegn pga noe har skjedd med det under sveisingen evt.

 

Hvis du har spenning-/eller LYS I prøvelampe til sikring å ut ifra sikringen så kan det være et relé som har med tenningen å gjøre.. men hvis selvfølgelig ikke f.eks nødblinken fungerer som går utenom så vet du jo at du mangler strøm enten fra selve batteriet eller så er det mellom batteri - Sikringer - rele ->

Endret av Lasse J
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår