4pekatt Skrevet Februar 7, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2013 Hei! Jeg er i en jobbsituasjon hvor jeg er utleid til en fabrikk - Det betyr 590 kilometer i uken for å komme fra der jeg bor til fabrikken, mellom fabrikkem og brakken jeg bor på, og hjem igjen i slutten av uken. Dette skal pågå fram til 15.mars Bilen min trenger ny toppakning - I dag gikk andre forsøket på å fikse den i dass - nå har jeg kjørt 1100km med den siden jeg merket at den ble dårlig, og nå tør jeg ikke kjøre lenger Første gangen bestilte jeg kun toppakning. Da viste det seg at jeg også måtte ha nye strekkbolter. Neste uke fikk jeg ordnet nye bolter og verktøy - Da hadde jeg ikke tid. Denne uken hadde jeg tid, men nå viste deg seg at bilen min har topplokkspakning i kork, og den må byttes - Så da må den bestilles opp igjen. For å unngå flere slike situasjoner, er det noen flere ting jeg burde tenke på? Jeg har pratet med sjefen min, og jeg får leiebil i EN uke - Det betyr at jeg bestiller i morgen, reiser på jobb på mandag, kommer tilbake torsdag, og da skal bilen fikses før mandag igjen! Så jeg må ha ALT på plass i morgen - Er det NOEN flere ting jeg burde tenke på? Siter - 1995 VW Golf GL - 1,8l 90hk - Se bilen her - 1992 VW Golf VR6 - 2,8L 174hk - Se bilen her Problemer med Golf 3? Ta en titt her! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TL3518 Skrevet Februar 7, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2013 Toppakning i kork ja, skulle tatt seg ut.. Ny olje og filter, kjølevæske, toppakning, topplokksbolter, toppdekselpakning om den ikke er nylig byttet, rettholt for å sjekke toppen, tannreim og strammehjul om ikke nylig byttet, eksospakning. Siter 1996mod Mercedes Benz E200 Classic.1984mod Suzuki RG250. 2005mod Yamaha MT01. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
4pekatt Skrevet Februar 7, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2013 Ja, jeg mente toppdekselpakning i kork :) Nå har jeg følgende: Toppakning Strekkbolter Olje og filter Kjølevæske Da skal jeg bestille følgende: Toppdekselpakning i gummi Strammehjul Tannreim (registerreim?) Og her kommer et noe teit spørsmål; Hva er et rettholt? Siter - 1995 VW Golf GL - 1,8l 90hk - Se bilen her - 1992 VW Golf VR6 - 2,8L 174hk - Se bilen her Problemer med Golf 3? Ta en titt her! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 7, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2013 Mye kan brukes som rettholt, legges inntil toppen for å se skjevheter i den. Men, om toppakningen din var defekt så hadde jeg uansett planet toppen før jeg hadde montert det sammen igjen. Ja, tannreim er registerreim. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
4pekatt Skrevet Februar 7, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2013 Kjempegreier - Men jeg tror jeg venter med tannreima - Jeg skal bare holde liv i balja fram til i Mars, slik at jeg kan få VR6en EU-Godkjent. Så snart den er det, skal jeg ha ut motoren fra bruksbilen, og overhale den :) Men, er det NOEN flere overraskelser jeg kan treffe på når jeg skal bytte toppakningen? For, i morgen bestiller jeg deler :) Siter - 1995 VW Golf GL - 1,8l 90hk - Se bilen her - 1992 VW Golf VR6 - 2,8L 174hk - Se bilen her Problemer med Golf 3? Ta en titt her! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TL3518 Skrevet Februar 8, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2013 Egentlig ikke, er veldig lite komplisert å bytte pakning på 1800motoren. Pass på å ha riktig tiltrekkningsmoment og rekkefølge, samt fint sandpapir til å pusse vekk pakningsrester fra topp og bokk. Trykkluft til å blåse ut olje/vann fra bolthull så du ikke sprenger blokka når du drar til boltene. Siter 1996mod Mercedes Benz E200 Classic.1984mod Suzuki RG250. 2005mod Yamaha MT01. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.