janbunn Skrevet Februar 4, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2013 Hei! Bensinmåleren i bilen min (audi a4) viser feil nivå. Når den er full så ligger nåla langt til høyre og når tanken er tom så viser den halv tank. Så det jeg lurte på var om det er noen mulighet for å resette eller stille inn nivået på bensinmåleren? Enten en skrue bak måleren eller? Bensin lampen lyser når jeg må fylle så sensoren må jo være i orden.? Har prøvd å ta ut sikringen til dashbordet og bensin pumpa. Takker for hjelp! - Jan Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slippern Skrevet Februar 4, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2013 Den kan finjusteres i vagcom mener jeg, men du må antageligvis bytte bensinmåleren.. Siter Audi A4 1,8 - 98 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 4, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2013 Kan nok ikke justeres med VAG-COM på en så gammel bil. Ikke sikker på hvordan det er på B5, men på B4 kan tankmåler justeres manuelt vha å dra ut pinnen foran tankmåler (den som er plant med glasset). Mulig det er også går på B5, da fra instrumentets bakside? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janbunn Skrevet Februar 4, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2013 Kan nok ikke justeres med VAG-COM på en så gammel bil. Ikke sikker på hvordan det er på B5, men på B4 kan tankmåler justeres manuelt vha å dra ut pinnen foran tankmåler (den som er plant med glasset). Mulig det er også går på B5, da fra instrumentets bakside? Du mener de to pinnene som stikker ut av glasset? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 4, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2013 Er fire pinner på B4, den lengst til høyre er for å justere tankmåler. Men som sagt, ikke sikker på om B5 har denne muligheten. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janbunn Skrevet Februar 4, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2013 Det er 2 pinner på b5 og ingen av de kan brukes til å justere bensinmåleren. Så må jo være WAG-COM som må brukes om det ikke er andre manuelle metoder for å stille den inn.? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 4, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2013 Selve instrumentpanelet er kalibrert og skal normalt ikke feile, dog kan giveren i tanken gi ut feil verdi eller noen har bøyd flottøren da pumpa en gang ble byttet? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janbunn Skrevet Februar 4, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2013 Selve instrumentpanelet er kalibrert og skal normalt ikke feile, dog kan giveren i tanken gi ut feil verdi eller noen har bøyd flottøren da pumpa en gang ble byttet? Det skjedde på vei opp til hytta og det var veldig mange minus på vei opp dit. men det er merkelig om det er det som har gjort det... det skjedde mens jeg kjørte, den gikk bare ikke ned. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 5, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2013 Tipper det er giveren i tanken som er synderen. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janbunn Skrevet Februar 5, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2013 Tipper det er giveren i tanken som er synderen. tror du? :( hvordan er det å bytte den? vanskelig? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
caaekk Skrevet Februar 5, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2013 tror du? :( hvordan er det å bytte den? vanskelig? jeg lurer også på dette! da min ikke virker som den skal heller, ligger som oftest og bare viser at tanken er tom.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 5, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2013 Om din viser feil så kan det nok fikses ved å bøye på staget til flottøre til den viser riktig. Kikk HER :) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg