Gå til innhold

A4 1.6 ADP 1996 Gåen speedsensor?

Ranger emnet


Sveiniboy

Anbefalte innlegg

Har problemer med en A4 1.6 ADP

 

Om bilen blir kaldstartet, så kan den finne på å stå å jage på turtallet, det blir bedre når bilen er varm men problemet finnes delvis enda. Den kan også finne på å gjøre dette om du trør in clutch under kjøring, men overhode ikke i nærheten av det den gjør mens den bakker på kaldstart. Når man starter bilen, å den jager så ser man godt att spjeldet til gassen rører på seg i motorrommet.

 

Har byttet LMM da bilen nøkket under vanlig kjøring, dette er nå borte. Men det gjorde ikke det andre problemet bedre.

Kan det være Speedsensorn som begynner å ta kveld? og hvor står evt denne? Ser det også er en sensor på spjeldhuset, er det den kanskje?

 

Takker for all hjelp

Mvh Svein

 

 

Mazda 6 2.2sport 2012

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pakninger er til engangsbruk, det beste er å montere sammen med nye.

Sot og koks kan skape treghet i gasspjeldet så Slippern sitt tips bør prøves :)

 

 

Yepp, Jeg skal prøve det :)

 

Men, siden dette er en eldre modell av audi, har denne Obd2 eller vanlig obd tilkobling for diagnose? Regner med obd er 12 pins og obd 2 er 16pins. Sulland skulle ha 1500kr for en diagnose, noe som jeg mener er horibel pris for noe som tar 15min når jeg kan bestille diagnoseutstyr på ebay for 100-300kr :P

Mvh Svein

 

 

Mazda 6 2.2sport 2012

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Din bil har OBD II, altså 16-pins, plassert mellom seteryggene (ved askebeger i midtkonsollen).

 

OBD (type 1) har flere varianter, på VAG er det to eller tre stikk med to kontakter i hver.

1500 for diagnose var horribelt, jeg tar 100,- for samme jobb ;)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Din bil har OBD II, altså 16-pins, plassert mellom seteryggene (ved askebeger i midtkonsollen).

 

OBD (type 1) har flere varianter, på VAG er det to eller tre stikk med to kontakter i hver.

1500 for diagnose var horribelt, jeg tar 100,- for samme jobb ;)

 

Helt horibelt ja, lokale mazda forhandleren skulle ha 500, greit nokk. Men jeg bestilte diagnose til mazdaen for 80kr, så kanskje jeg kan bruke den til audien?

 

http://item.mobileweb.ebay.com/viewitem?itemId=221151786960

 

Men tilbake til gasspjeld, igrunn så skulle mn jo merke om det begynte å sote mye. Husker på den gamle 1.8 2002 mazdaen som jeg hadde att det kjentes ut som gasspedalen satt fast når du trykket inn. Akkurat som om att den skulle gått ut av ett hakk.

 

Har plukket rent frem til spjeldet, å så inn med speil på full åpning. Å må si jeg har sert mye verre :p

Men, det står en sensor på selve spjeldet, hva er denne til?

Mvh Svein

 

 

Mazda 6 2.2sport 2012

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår