peregrin Skrevet Februar 4, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2013 Når jeg startet bilen i dag var det veldig mye banke og tikkelyder fra motoren. Dette må ha skjedd i løpet av natten, det var ingen ulyder i går. Her er en liten film av lyden, motoren har driftstemperatur. Siter 2000 Subaru Forester S Turbo TS 2000 Audi A4 1,8 TSQ Avant X 1996 Audi A4 1,8 Quattro Avant P 1989 VW Golf <p> Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 4, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2013 Oljetrykk har du? Det første jeg ville sjekke er om registeret er riktig, altså at reima ikke har hoppet over. Ville ALDRI kjørt en motor varm med en sådan lyd uten å først ha verifisert reg-reim og oljetrykk... Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
peregrin Skrevet Februar 4, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2013 Skal sjekke registeret i morgen. Hvordan skal jeg sjekke oljetrykket? Siter 2000 Subaru Forester S Turbo TS 2000 Audi A4 1,8 TSQ Avant X 1996 Audi A4 1,8 Quattro Avant P 1989 VW Golf <p> Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RsTurbo94 Skrevet Februar 4, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2013 Kjøp en oljetrykksmåler på biltema ellno å test:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 4, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2013 Og først av alt, begynn med å peile oljen. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
peregrin Skrevet Februar 4, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2013 har peilet oljen, den er på et perfekt nivå Siter 2000 Subaru Forester S Turbo TS 2000 Audi A4 1,8 TSQ Avant X 1996 Audi A4 1,8 Quattro Avant P 1989 VW Golf <p> Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 4, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2013 Da sjekker du timingen på reima og etterpå oljetrykket. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
peregrin Skrevet Februar 6, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2013 Etter litt undersøkelse så fant jeg ut at det mangler en mutter (6mm) fra forgasseren (weber). Etter det jeg klarer å se så sitter den fast oppe i toppen i sylinder 4 (hakk oppe i høyre "hjørne" på stempelet). Har prøvd å skrape rundt med en stålstreng fra plugghullet, men klarer ikke å finne den. Har snakket med en mekaniker jeg kjenner, han skal ha 1000kr for å ta av og på toppen (har ikke kunnskap, garasje eller utstyr til dette selv), vet da heller ikke om dette kommer til å fikse motoren eller om den. Det blir også ca 500kr i ny toppakning pluss veiavgifta som kommer snart. Noen som har noen ideer? Har tenkt på å kanskje da enten kjøpe en 1,8 forgasser motor (vet ikke hvor jeg skal finne det. Eller se om jeg klarer å finne en billig bruksbil. Siter 2000 Subaru Forester S Turbo TS 2000 Audi A4 1,8 TSQ Avant X 1996 Audi A4 1,8 Quattro Avant P 1989 VW Golf <p> Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 6, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2013 Kr 1000 for den jobben er billig så slå til på den, er mindre jobb det en å skifte hele motoren. Dog kan det være du har en skadet ventil som må byttes, men det er en enkel jobb, men selvsagt må ikke stempel være for skadet. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
peregrin Skrevet Februar 6, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2013 Han tar 2000-3000 for å bytte motor. Noen forslag til hvordan jeg kan få ut bolten? Og noen tegninger/bilder hvordan topplokket ser ut under, så jeg kan finne ut hvor den mest sannsynelig sitter fast. Siter 2000 Subaru Forester S Turbo TS 2000 Audi A4 1,8 TSQ Avant X 1996 Audi A4 1,8 Quattro Avant P 1989 VW Golf <p> Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 6, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2013 Bolten? Skrev du ikke at det var en mutter i forrige innlegg? Uansett det ene eller det andre, er nok innslått i enten stempel eller topp og henger godt. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
peregrin Skrevet Februar 6, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2013 Mente mutteren. Den sitter ikke i stempelet, ser hakket etter hvor den har slått når jeg kjører stempelet helt ned. Takk for bildene Siter 2000 Subaru Forester S Turbo TS 2000 Audi A4 1,8 TSQ Avant X 1996 Audi A4 1,8 Quattro Avant P 1989 VW Golf <p> Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 6, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2013 Kan også være mutteren har funnet veien ut eksosen og bankingen er pga skjev ventil og dertil gap mellom kam og løfter. Om en ventil er skadet funner du ut ved å kun fjerne toppdekselet ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
peregrin Skrevet Februar 6, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2013 Skal i så fall ta av det jeg kan selv for å spare litt penger, litt vanskelig når man står ute i en halv meter snø og kalde temperaturer. Vet du om noen billige plasser å kjøpe ny toppakning og evt. andre ting som må byttes i samme sleng? Siter 2000 Subaru Forester S Turbo TS 2000 Audi A4 1,8 TSQ Avant X 1996 Audi A4 1,8 Quattro Avant P 1989 VW Golf <p> Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 6, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2013 Her er alt du trenger av pakninger til jobben ;) 99666 Tetningssett, sylindertopp SEAT CORDOBA, IBIZA II, INCA, TOLEDO I, VW CADDY I, CADDY II, GOLF I, GOLF II, GOLF III, GOLF IV, JETTA I, JETTA II, PASSAT, POLO Classic, SCIROCCO, VENTO - Skruvat.no bildeler på nett fra Skruvat Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.