Gå til innhold

Co inn i bilen

Ranger emnet


Cesilie Navjord

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om det er farlig at det kommer Co eller disel eksos inn i bilen når jeg kjører. Føler meg av og til ganske trøtt når jeg kjører. Å her om dagen sto den 2 timer på tomgang fordi den var tom for strøm, å når jeg satt meg inn i bilen da blei jeg grusomt kvalm og trøtt mens jeg kjørte. Har hørt om de som dør hvis de står på tomgang eller i en garasje. Men kan dette skje under kjøring? Kan ikke høre at den lekker i eksosen, men har forstått at den kan lekke for det og at Co er luktfritt og usynelig. Jeg har også barn i bilen og i morra skal jeg på en lang kjøre tur. Flere sier det lukter eksos i bilen, men jeg har kansje blitt så vant til det at jeg ikke merker det. Mvh k24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det lekker Co inn i bilen anbefaller jeg deg på det sterkeste og fikse/sette fra deg bilen til du har funnet problemet, Co er en svært giftig gass som er spesielt farlig fordi du ofte ikke merker det før det er for sent. Stikk innom et verksted og hør om de kan ta en kjapp titt på det.

- Volvo 242 B19 1978 (solgt)

- Volkswagen Polo 6n 1997 (bruksbil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ganske farlig, kullosforgiftning med døden til følge gjør deg trøtt, så sovner du- sovner inn, man dør av at kullosen fortrenger oksygenet og uten oksygen dør du. Kvalmen kommer mest sannsynlig av noe annet i eksosen.

 

Dette kommer mest sannsynlig av en eksoslekkasje eller for tidlig avslutning av eksosanlegget, gjerne kombinert med en åpning det kan trekke inn i.

 

Kan du mangle en endestuss på bakpotta di? Kan det være ett hull i bakre del av bilen, utluftning som er åpen/defekt, rusthull osv.?

 

Blir det verre med frontrutene åpne under kjøring.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår