Gå til innhold

Førstebil til rundt 20,000,-

Ranger emnet


Jesper Pettersen

Anbefalte innlegg

hei ! :D

 

ville noen anbefale en audi a4 eller audi 80 som første bil?

kan godt få flere tips om andre biler også. har sett en del på ford sierra og volvo 940 men vet ikke hva som er bra førstebil.

pris ligger på rundt 20000kr

 

eller hva ville dere anbefale som første bil som jeg ikke kommer til å få mye problemer i framtiden

vi hadde en audi 80 før og den funka veldig bra, men når den kom opp i 230000km så begynte det å være mye rep, men ellers en veldig bra bil. øvelsekjørte med den når vi hadde den

 

håper på noen sjappe svar!

 

har oppkjøring om 2 dager så vil ha en bil snart :)

Endret av Jesper Pettersen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Golf og Polo er veldig fine biler, har en Polo selv og har ikke hatt noen alvorlige problemer med den, og de er veldig lettskrudde, bytta dempere på golfen til en venn av, tok maks 20 min på hver. De er også veldig rimelige, poloen er noe rimeligere siden den ikke er så veldig populær ungdomsbil. Eller så er Corolla, Accord og Camry veldig fine biler :)

- Volvo 242 B19 1978 (solgt)

- Volkswagen Polo 6n 1997 (bruksbil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slenger noen helt tilfeldige biler jeg fant på Finn:

 

Volvo 440 1.8i - ServiceHist. - Lav KM 1995, 173 000 km, kr

Saab 9-3 2,0 Turbo 2001, 220 000 km, kr 19 030,- -

Ford Focus 1.6 i Zetec 2000, 129 101 km, kr 21 530,- -

Volvo V40 1.8i 1999, 191 001 km, kr 19 530,- -

 

En rask titt på Finn.no her.

Viktig å sjekke forsikringspremien først, på en bil du finner interresant. Er den for dyr, så kan det være greit å utelukke den bilen som førstebil. ;)

 

Solide og jo nyere jo bedre biler som bl.a. Volvo, Audi, MB, Saab... kan også være greit som førstebil. Sånn statistisk sett, så er jo det en sjangse at man havner utfor veien, som fersk bilfører. Da er det greit å sitte i en bil, hvor sikkerheten er best (sjekk gjerne EURO N-cap tester). Ja, jeg vet det høres kjedelig ut, men det er ennå kjedeligere å forlate livet i ung alder. ;)

13 Toyota Prius + Seven (Taxi) | 01 Audi Ur-Allroad 2,5TDi  | 91 Audi 100q 2.3E Avant | 87 VW Transporter 1,6 TD Syncro | 90 Audi 200 20V | 86 Audi 100 CD Avant| 91 Audi S2 | 93 Calibra Turbo 4x4
VW Audi Club Norwegen - Troms & Finnmark Lokallag

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Synes du skal være meget forsiktig med å kjøpe "billige" forsikring, hvis en ting finansverden har lært meg så er det at du får det du betaler for!

Har både jobbet i et lite forsikringsselskap og et dyrt et og jeg opplevde et 2 meget ulike håndteringer av skadeoppgjør for å si det sånn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye skal han ha for den? Volvo motorer er bra, men som alle motorer er de avhengig av godt vedlikehold så hvordan er det med service hefte? Bruker den olje? Er det mye ventiltikking? Det er greie ting å sjekke, også er det alltid lurt å ta en naf test, myyye grundigere en en eu kontroll

- Volvo 242 B19 1978 (solgt)

- Volkswagen Polo 6n 1997 (bruksbil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ha en "problemfri" bil til 20 000 kr er det Toyota Corolla,Carina, og Camry fra 80/90-tallet .

 

Ofte er det voksne/ pensjonist kjørt og lav km.

 

Eneste man må sjekke på disse bilene er rust ..

Nåværende bil: Toyota Corolla Ginza sedan 1997 1.3 16v

 

Tidligere bil: BMW E30 316i 1990 original SOLGT

Toyota Corolla 1.3 Xli 1991 SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ikke har funnet deg en bil så har jeg en 96 Honda Accord her, 2liters motor på 135hk +/-. Sinna turtallsmotor som går bra. Nylig EU godkjent, og på de 4 årene vi har hatt bilen så har vi kun byttet bremser rundt hele. Noe som ble gjort før EU kontrollen nå sist. Problemfri bil.

 

Om du vil vite mer, eller ha bilder så send en PM :)

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Synes du skal være meget forsiktig med å kjøpe "billige" forsikring, hvis en ting finansverden har lært meg så er det at du får det du betaler for!

Har både jobbet i et lite forsikringsselskap og et dyrt et og jeg opplevde et 2 meget ulike håndteringer av skadeoppgjør for å si det sånn

 

Betingelsane er stort sett ganske lile uansett. Er du usikker kan du jo berre sjekke dei. Når det kjem til dårlig/ bra kundebehanling så har ikkje det noko som helst med pris å sei. Heller kundebehanlaren sin feil/selskapet sitt syn på din sak :-)

Mercedes Benz 190E -90 (solgt)
Opel vectra B -97 (kondemnert)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Volvo S40 T4 1998, 216*500 km, kr 25*000,- -

Volvo V40 .Eu ok 24.05.2012. 1998, 212*000 km, kr 19*530,-

Volvo V40 2,0 1996, 254*000 km, kr 17*530,- -

 

den s40 t4 ser ganske bra ut og den har jo turbo. er litt rust rundt hjulbuen har jeg sett, men kan jo prøve å pusse det ned å lakkere det?

men hva vil dere anbefale?

trenger noen sjappe svar, tenkte å dra å prøvekjøre bil idag. men hvilken burde jeg gå for?

Endret av Jesper Pettersen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Volvo S40 T4 1998, 216*500 km, kr 25*000,- -

Volvo V40 .Eu ok 24.05.2012. 1998, 212*000 km, kr 19*530,-

Volvo V40 2,0 1996, 254*000 km, kr 17*530,- -

 

den s40 t4 ser ganske bra ut og den har jo turbo. er litt rust rundt hjulbuen har jeg sett, men kan jo prøve å pusse det ned å lakkere det?

men hva vil dere anbefale?

trenger noen sjappe svar, tenkte å dra å prøvekjøre bil idag. men hvilken burde jeg gå for?

 

Sjekk hva forsikringspremien blir. Ring rundt/sjekk på nett til de forskjellige selskapene, å finn pris på bilene du vurderer.

 

Ikke bare å kjøpe en bil. Man skal da ha råd å bruke den også. ;)

13 Toyota Prius + Seven (Taxi) | 01 Audi Ur-Allroad 2,5TDi  | 91 Audi 100q 2.3E Avant | 87 VW Transporter 1,6 TD Syncro | 90 Audi 200 20V | 86 Audi 100 CD Avant| 91 Audi S2 | 93 Calibra Turbo 4x4
VW Audi Club Norwegen - Troms & Finnmark Lokallag

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår