Gå til innhold

Hondata: Honda Civic Coupe Prosjekt

Ranger emnet


Hondata

Anbefalte innlegg

  • Svar 97
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ventil-tettninger kan også være en mulighet til oljebruket? :S

 

Det kan jo være en mulighet ja. Får da håpe man slipper og ta av toppen da.

Tenkte å kjøre motorrens i oljen nå. Er ganske kjent med oljeforbruk på honda motorer.

Det som skjer er at trykket ikke kommer til på baksiden av stempelringene. Da blir jo ikke disse presset helt ut og olje vil da renne forbi.

Så det kan være såpass enkelt at det er avleiringer i "sporene" til stempelringene. Så håper da at motorrensen vil løsne opp dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer jo turbo på denne etterhvert. Skal hente alt jeg trenger neste uke. Så leker jeg med tanken om nitrous.

35hp kit f.eks. Er gøy å skille seg litt ut hvertfall. Det er også holdbart om man gjør det riktig, dyser sprutet skikkelig osv.

 

Beklager sent svar. Har ikke fått mail om at det har skjedd noe her, ennå jeg har abonnert på tråden og skal få mail når det skjer noe.

Jeg sendte mail til Andys Auto shop for en tid tilbake ang lystgass. Jeg kunne fint kjøre 75hk lystgass dyser på D16y7 motor uten noe modifikasjoner. Dette var da tørr gass om jeg ikke husker feil. Skal se om jeg finner igjen linken til det kitet jeg så på ;)

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stempelringer er som sagt ett problem på Honda sine motorer. Dette gjelder når dem nærmer seg rundt 190k etter det mange sier på en del utenlandske forumer. Har selv dette problemet på min D16y7. Bruker ca 6 liter olje i mnd :wonder:

 

Gi meg gjerne en PM om hvordan det ble med motorrens, merke og hvor du kjøpte den, så erdet faktisk mulig jeg prøver dette jeg også, før jeg kjøper nye deler.

Sjekket forresten pris på nye stempelringer, råde og veivlager, rådebolter, slipesett til topp og nye strekkbolter. Ca 1600,- med frakt på ebay. Absolutt ikke galt dette. Da har jeg valgt å handle fra to forskjellige selskaper.

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal gi beskjed straks jeg har kjørt motorrens :)

Var ikke så gal pris nei. Man tjener jo på det i lengden. Er jo dyrt med ei kanne olje hver mnd.

Håper motorrensen gjør susen, vist ikke så kommer jeg til å skifte ringer, tar seff ventiltettinger i samme sleng da. Samt kvassere kam. Her er det 2 bilder av hvordan den ser ut etter lakkering av toppdeksel. Langt ifra strøkent, men bedre enn det var.

 

post-75711-13804854850125_thumb.jpg

post-75711-13804854850068_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle delene finner du på ebay til en billig penge ;)

Btw: Veit du om en billig D16y7 motor? Skulle hatt tak i en billig motor som jeg kan bruke for å bytte ut stempelringer, rådelager osv. Skal lære en kompis av meg hvordan man gjør dette, og da passer det ypperlig med denne motoren, da jeg har problemer med den som sitter i bilen min nå ;)

 

*Slå to fluer i en smekk*

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle delene finner du på ebay til en billig penge ;)

Btw: Veit du om en billig D16y7 motor? Skulle hatt tak i en billig motor som jeg kan bruke for å bytte ut stempelringer, rådelager osv. Skal lære en kompis av meg hvordan man gjør dette, og da passer det ypperlig med denne motoren, da jeg har problemer med den som sitter i bilen min nå ;)

 

*Slå to fluer i en smekk*

 

Vet desverre ikke om noen motor, er ikke dem ganske sjeldne? Hva med en b16a2 eller noe, de er det vel endel av.

Var ikke lett å finne d16z6 motor heller gitt. Var jo en z9 som satt i bilen min opprinnelig. Det er helt like motorer bortsett fra motorfester og ecu. Geniale med honda er at alt passer om hverandre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ekke eneste med høyt oljeforbruk. Har brukt 10 liter siden desember jeg.

Endelig strakk lønna til så jeg fikk handlet meg en ny turbo. Håper det får orden på sakene

 

(Dog i en forester for de som ikke visste det)

 

 

10 liter ja, hørtes ikke morro ut :P Er en skikkelig turbo du har fått deg, må ned å se på den endag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet desverre ikke om noen motor, er ikke dem ganske sjeldne? Hva med en b16a2 eller noe, de er det vel endel av.

Var ikke lett å finne d16z6 motor heller gitt. Var jo en z9 som satt i bilen min opprinnelig. Det er helt like motorer bortsett fra motorfester og ecu. Geniale med honda er at alt passer om hverandre :)

 

Aner ikke om dette er vanlige eller sjeldne motorer. Det står da noen Civicer på det lokale huggeriet, med samme toppdeksel som jeg har. Forskjellen er at dette er Europeiske utgaver, mens jeg har Amerikansk (Større frontlykter, andre baklykter og glass i takluke)

Må undersøke litt, eller om blokka i hvertfall er lik. Det er igrunn det viktigste. Hvis ikke så kan jeg kjøpe inn alle delene jeg trenger og vente med bygging til jeg får Audi'n på veien igjen.

 

Planlegger å holde meg til standard motoren i bilen, så jeg slipper enda mer papirarbeid ;)

 

TMK9B: Ta det helt med ro. Bruker i gjennomsnitt 6liter i mnd jeg nå. Deler av bakfangeren er knall svart og det lukter olje i lang vei ;)

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå bruker jeg meget lite olje endelig :D

Nå er det bare overhaling av topper og bytte toppakning som står på planen, og hive i letta svinghjul og ACT clutch i samme slengen..

Vurderer å hive bilen inn på forumet her, men har den allerede på 4 andre forum, så blir litt mye å holde styr på :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår