Gå til innhold

Hondata: Honda Civic Coupe Prosjekt

Ranger emnet


Hondata

Anbefalte innlegg

Heisann. Tenkte å lage en liten prosjektråd, morro å se framgang synes jeg selv hvertfall!

Bilen er en amerikansk importert civic coupe 95 modell.

Sitter en d16z6 vtec motor på oginalt 125 hk.

Kjøpte bilen med gåen toppakning, men viste seg fort at det var mer omfattende enn som så.

Her er toppen totalt gåen, ventilene er synlig bøyde og toppen er skjev. Kan jo selvsagt overhales med planing og nye ventiltettinger++ og kanskje en glassblåsing, men det koster fort 5000+.

Blokka er forsåvidt grei nok, men toppen er såpass nedsotet at det er mye mulig stempelringene bør byttes, samt veivlagre.

Planen var selvsagt å bygge opp motoren, men etter litt kjapp hoderegning så fant jeg ut av at det ville vært dumt.

Fant en ny motor på nettet, komplett med girkasse og ledningsnett. Har også handlet inn turbo. Skal hente denne til neste uke.

Planer for bilen:

 

* Demontere eibach senkefjørene og montere Coilovers

* Reparere håndbrekk

* Sveise litt rust i ene kanalen

* Div fiks i forstilling

* Få den gjennom eu

* Sportsratt

* Remus eksos

* Turbo

* Lakkere framskjerm

* Prøve å hente ut 250hk men samtidig driftsikker.

 

 

Kommer til å legge ut endel bilder og info etterhvert som det skjer ting, om det er interesse for det? Satser på å ha den klar innen 3 uker nå. Dette blir en sommerbil som kun vil brukes til stevner og litt småturerpost-75711-13804854743681_thumb.jpg osv.

post-75711-13804854743425_thumb.jpg

post-75711-1380485474348_thumb.jpg

post-75711-13804854743548_thumb.jpg

post-75711-13804854743614_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 97
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Må få lakkert calipperene røde, tror det blir stilig i kontrast til de hvite felgene.

Her må jeg få på Coilovere fort som f, tror bilen hadde vært lite kjørbar på 17" slik den står nå. Du får akkurat plass til lillefingeren mellom dekk og hjulbuen. :)

Er pent lite jeg får gjort med bilen før nye motoren ankommer, så derfor så setter jeg igang og pusser ned frontfangeren og gjør den klar til lakk. Ser jo ut som ett vrak som den står nå, hehe. Greit når bilen er såpass stiv at man kan bytte dekk bak også når den er jekka opp forran!

 

 

 

 

[ATTACH]36033[/ATTACH]

post-75711-13804854745146_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for den :D Planen er å få den klar til testkjøring iløpet av uken. Var deilig at alt det elektriske fungerer hvertfall, fikk jo ikke testet det når jeg kjøpte den, hehe. Tror dere svart panser hadde passet denne bilen? Eller beholde den som den er?

Den er jo ganske clean nå, skal hvertfall ikke slenge på masse styling :)Noen fine felger, soting og senk er nok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er jo ganske clean nå, skal hvertfall ikke slenge på masse styling :)Noen fine felger, soting og senk er nok :)

 

Endelig noen som har skjønt det ;)

“All of life’s problems can be solved with two things; duct tape and WD40. If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. And if it doesn’t move and it should, you need WD40.”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der er motoren i hus ja! :)

 

Håper du tar masse bilder så vi på forumet kan følge med skritt for skritt hva som skjer! :) Et bilde forteller mer en 1000 ord. ! :)

 

 

Litt offtopic å beklager dette, hvordan boltsirkel er felgene på bilen din? evt er du villig til og selge ? :)

- Opel Omega 2,5td. - bruksbil. trenger forslag til pene felger!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er så sant at man lærer av å lese på forum når det er detaljert å fint! :) Så slipper andre å gjøre samme feilene osv ; )

 

tenker på de hvite oz felgene ja! :)

 

Bare intrisert skjønner du, tror det vil passe Golfen min perfekt om jeg lakkerer den i svart! ;)

Men så er det jo slik at ting koster penger og da, men man må jo ha planer ! :)

- Opel Omega 2,5td. - bruksbil. trenger forslag til pene felger!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår