Gå til innhold

MotorLampe Blinker

Ranger emnet


kansel

Anbefalte innlegg

Hei. jeg kjøpte meg en til av samme omega b 2.5 V6 som jeg hadde fra før (synd at man skal plages sånn) :P

jeg prøvde å bytte over styreenheten. begge har samme nr og er orginale fra bosch. men da ville ikke bilen starte. så finner jeg ut at det logisk nok er startsperre som gjøre dette. så jeg setter meg i bilen, skrus på tenninga og tar så kontrollern som låser opp og igjen dørene. og holder inne knappen på denne, til lyset i taket blinker. såvidt jeg ser her, så har man da omkodet nøkkel?!

 

men, nå starter heller ikke bilen. mens motorlampa blinker, både når tenning står på. og når man prøver å starter bilen. noen som har anelse hva dette kommer av?

 

om jeg setter tilbake den andre styreneheten, så virker alt som det skal (utenom motorlamapa og feilkode som sier at temp sensor har lav spenning) en på opelverksted mente dette kom enten av feil på ledningsnett, eller på styreenhet. da jeg har byttet denne sensorn som står på slangen. så om noen her kan hjelpe meg ang styreenheten, så hadde det vært julaften ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har også tatt ut den lille chippen i den nøkkeln jeg henta den nye styreenheten fra. altså fra den bilen. og satt inn i min nøkkel. da tok jeg som sagt å trykka den store låseknappen inn med klumpen som var på mine nøkler. så blinka lyset. men ser ikke helt sammenhengen med den store klompen jeg låser opp bilen med og chippen som står inni nøkkel (to sepparate enheter) så motorlampa blinker den. any idea?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Regner med du trolig har fått orden på dette nå, men du flytter ikke over startsperren ved å kode nøkkelen.

Det eneste du da gjør er å kode nøkkelen til å kunne åpne og lukke dørene i din bil.

 

For å få startsperren til å fungere trenger du tre deler fra bilen du henter delene fra; motorstyring, chip i nøkkel og mottaker for chippen.

Denne mottageren sitter rundt tenningslåsen eller rattstammen (litt usikker her).

Uten denne vil du ikke få start. At motorlyset blinker betyr at startsperre er koblet inn.

 

edit: Så ikke før nå i ettertid at du i en annen tråd har funnet ut av problemet.

Endret av Vectra A&B
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ga i grunn opp den bilen. og kjøpte en delebil som det var lite å gjøre med for å få den på veien. men, jeg tenker fortsatt å få denne bilen fikset med tiden. så jeg flyttet aldri over boksen, men joda, fant den under styret bak tenningslås som du nevner. så ikke ut som det bare var å ta ut denne. men igjen uten å gjøre no videre stor forskning på akkurat dette. men, jeg har i alle fall fått all info jeg trenger til senere da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår