tyrkia007 Skrevet Januar 8, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2013 (endret) hei tdi 131 hk pd har et par plunder med bilen. når jeg starter bilen med kald eller varm motor og gir gass ca 4000 rpm så kommer det hylelyd. så at flexirøret ved motor ikke er helt tett. har denne noen virkning på dette? samme lyden kommer under bilen oxo. kommer noen filmer imorgen så får dere se hva jeg mener! har sjekket slanger å alt men ser ikke noe lekkasje. Endret Januar 25, 2013 av tyrkia007 Siter 9x golf 3 1.8 gt/tdk 1x celica 98 mod 1.8 15 x corolla e9 1.3/1.6 xli 1x vw polo 2002 1.4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jostein Hanken Skrevet Januar 10, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2013 jeg hadde det samme med motortrøbbel om morningen. Var , om jeg ikke husker vei, rust eller noe sånt på tennstifter eller kabler eller lignende. Jeg viste ikke hva det var, leverte på verksted, de fikset ganske kjapt. Problemet gikk vekk et års tid, men er nå tilbake. Regner med det er det samme nå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rsele Skrevet Januar 10, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2013 4000rpm på kald motor? Ikke bra. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tyrkia007 Skrevet Januar 10, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2013 hva mener du med tennstifter eller kabler? ga gass for å teste den! kom med innspill da haster litt!! å når jeg kommer opp til 3000 rpm så klikker det i et rele?? Siter 9x golf 3 1.8 gt/tdk 1x celica 98 mod 1.8 15 x corolla e9 1.3/1.6 xli 1x vw polo 2002 1.4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tyrkia007 Skrevet Januar 10, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2013 har et problem til. hvis bilen står i ro par dager uten å bli brukt så dugger det noe i bilen frontruten og siderutene. kan det være pga pollenfilteret er gammelt? er det åpent pollenfilter med eller uten deksel over? Siter 9x golf 3 1.8 gt/tdk 1x celica 98 mod 1.8 15 x corolla e9 1.3/1.6 xli 1x vw polo 2002 1.4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Januar 10, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2013 Bensin eller diesel da? Greit og nevne det med en gang ;) Pollenfilter bør skiftes en gang i året så da hadde jeg startet med det først. er litt usikker på hvor det sitter, kommer litt an på årsmodell og Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Renax Skrevet Januar 10, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2013 Jeg tror bilen din er normal, oppfører seg litt rart med kald motor, flimre med lys når du prøver å bruke all strøm på å lukke et allerede lukket vindu og dugg på innsiden av vinduene etter noen dager uten bruk er ting jeg har opplevd så godt som på alle bilene mine... At det klikker i et rele når du passerer 3000 rpm regner jeg med er pga noe motorstyring som skal gi mer eller mindre trykk eller fortenning osv nettop på dette turtallet, så det ville jeg ikke brydd meg om om det ikke har en sammenheng med "problemene" dine ved kald motor osv, dvs at det klikker kun når motoren er kald eller kun når motoren er varm... Siter -Passat 90 mod 1,8l [bruksbil] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tyrkia007 Skrevet Januar 25, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2013 har redigert innlegget så hjelpppppp Siter 9x golf 3 1.8 gt/tdk 1x celica 98 mod 1.8 15 x corolla e9 1.3/1.6 xli 1x vw polo 2002 1.4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tyrkia007 Skrevet Januar 27, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2013 bump Siter 9x golf 3 1.8 gt/tdk 1x celica 98 mod 1.8 15 x corolla e9 1.3/1.6 xli 1x vw polo 2002 1.4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Renax Skrevet Januar 28, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2013 Jeg tror enda bilen din er frisk jeg, evt litt sliten turbo. Mange turbobiler som hyler litt i turboen uten at det er noe galt i det! Fleksirør med motor regner jeg med er det røret som tar litt varm luft fra manifolden til luftfileret, for at bilen skal bli fortere varm... om det er littegranna hullete så gjør egentlig ikke det noe, men det er bare å bytte det om du er kresen... Siter -Passat 90 mod 1,8l [bruksbil] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tyrkia007 Skrevet Januar 29, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2013 igår så fikk jeg enda en plunder med denne drittbilen. intercooler røyk rett og slett. dekselet under knakk og er borte. så har bestilt ny for se om det var denne dritten som var noe galt med. men må jeg ta at fangeren for å ta ut intercooleren? Siter 9x golf 3 1.8 gt/tdk 1x celica 98 mod 1.8 15 x corolla e9 1.3/1.6 xli 1x vw polo 2002 1.4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svenny Skrevet Januar 29, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2013 Skjedde akkurat samme med meg, svarte dekselet som dekker siden på intercooleren løsna, så røk den skikkelig svart og gikk dårlig. Men merka ikke noe før det skjedde. Jeg måtte ikke av med fangeren på min, skruvde løs skjermen som er over venstre framhjul, så kom jeg ganske godt til. Men jeg har '99 modell passat da. Siter ( )VW Passat B5 1.9 TDI (x)Audi 80 B4 1.9 TDI (x)VW Passat B3 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.