Gå til innhold

Ryggekamera på Hiace

Ranger emnet


The Toyota

Anbefalte innlegg

Som du ser på bilde så er denne litt oval på langsidene og festet med 1.skrue. Tror din er helt firkante og festet med 2.skruer.

 

Om du bytter til nye typen list vil dette kamera passe, men låsesylinderen passer ikke fra den gamle lista. Jeg blendet hullet til låsen på den nye listen, er jo sentrallås så bruker alldri nøkkel`n i bakluken uansett.

Toyota Avensis 2013

Toyota Hiace 2008

Opel Rekord 1982

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Dette kjøpte jeg til min 2009 mod Hiace. Bra kamera, selv om guide-linjer ikke passet helt til bilen.

 

Njaa? Synes det stort sett er søppel alt som selges som ryggekameraer. Har kjøpt en del av de for overvåking av maskinrommet i båt. Elendig oppløsning og lyssvake og med flimring og hakking i trådløs overføring.

Etter å ha lest en test nylig hvor Biltemas ryggekamera kom bra (best ?) ut, monterte jeg dette på skiltramma på Hiakken. Samma leksa her, elendig oppløsning og svært lyssvakt. Den "digitale" trådløse overføringa derimot fungerte faktisk bra. Guidelinjene var en vits, og var vel mer som en gimmick å regne for å ha på skrytelista enn en praktisk hjelp.

Beste ryggekamera så langt av de jeg har testet er Garmins eget. Det fungerer svært bra på båten, men koster noen kroner da. 4500,- så vidt jeg husker. Sukk!! Man får vel hva man betaler for?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bildekvaliteten er helt overkommelig. Ikke noe å se film spillefilmer på, men minst like godt som mange andre orginalmonterte ryggekamera/skjermer jeg har sett.

 

Link til ryggekamera (126,- kr inkl frakt): http://www.ebay.com/itm/Car-Rear-view-Reverse-Backup-Parking-Camera-for-Camera-for-Toyota-Hiace-/140955095105?ssPageName=ADME:L:OU:US:1120

 

Link til skjerm (134,- kr inkl frakt): http://www.ebay.com/itm/4-3-TFT-LCD-Color-Monitor-Car-Reverse-Rear-View-Mirror-for-Backup-Camera-New-/171456592534?pt=US_Rear_View_Monitors_Cams_Kits&hash=item27eb9bfa96

 

Signalkabel til ryggekamera var lang nok til å bruke fra bakluke til speil/monitor foran, men strømkabel måtte skjøtes fram til ryggelys. Strømkabel til monitor måtte også skjøtes.

Om jeg ikke husker feil, så målte jeg 80 mA når monitor ikke er i bruk. Jeg koblet denne til under dashbordet til sigarett-tenner.

 

post-84617-0-41279800-1415686541_thumb.jpg

post-84617-0-27752000-1415686552_thumb.jpg

 

Toyota Hiace 2009 2,5 D4D 4x4, 117Hk, lang type, 250.000 km og snart innkjørt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår