Espen Solheim Skrevet Januar 4, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2013 Hei,Har feil på eine Lambasonde på golfen det er 2001mod 1,6 L 16V motorkode ATN. Eg har ikke sett feilmelding men tidligere eier sa att det var ein feilmelding på lambasonde og att dette er grunn til motorlyset er på Det eg lurer på er: 1:Viser feilkode hvilken av lambasondene som er øydelagt? 2:Ser det er uorginale lambasonder til 300-500kr er det noe forskjell om eg bytter med ein uorginal? 3:Hva gjør att lambasonden blir øydelagt? Takker på forhånd om noen har svar :-) Siter Peugot 407SW Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg) VW Golf IV(solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 4, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2013 Ja, en diagnose sier om det er lambda 1 eller 2 (før/etter kat). Uoriginal lambda (som de på Biltema) fungerer, bare ikke videre lenge. Kan ta kveld etter 1 år, så i lengden er det bedre å kjøpe Bosch. Lambda ryker ganske fort om varmeelementet i den ikke får spenning, da soter den ned. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Solheim Skrevet Januar 4, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2013 har hørt att feil i coil kan være årsak er det bare tull,takker for svar :-) Siter Peugot 407SW Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg) VW Golf IV(solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 4, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2013 Feil på coilen vil du merke momentant da det gir utslag på effekt og motorgange. Lambdasonder lever ikke evig, men som sagt, uten varmeelementet i drift tar den meget fort kveld. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Solheim Skrevet Januar 4, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2013 ok,bør eg sjekke att det er spenning i ledning inn til lambasonde før eg setter på ny? eller er det varmeelementet i selve sonden som ryker da? Siter Peugot 407SW Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg) VW Golf IV(solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 5, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2013 Ja, sjekk sikring til lambda, mål gjerne spenning til varmeelementet også (ta av plugg, slå på tenning uten å starte motor og mål). Ja, varmeelementet i sonden kan også ryke, en 10 år gammel lambda kan man ikke forvente så mye mer av. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Solheim Skrevet Januar 5, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2013 da takker jeg så mye for hjelpen,nå er ny lamba bestilt :-) Siter Peugot 407SW Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg) VW Golf IV(solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 5, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2013 Bosch håper jeg ;) Og en ting til, hvilken av de bestilte du? Den før eller den etter kat? Noe tregt av meg å ikke opplyse om at de har noe forskjellig ledningslengde og derav forskjellig delenummer. Før kat: 036 906 262 J Etter kat: 036 906 262 F Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Solheim Skrevet Januar 5, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2013 Det går bra he he,var den før altså den med 5ledninger og ja eg bestilte bosch sin da eg har tenkt og ha bilen noen år Siter Peugot 407SW Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg) VW Golf IV(solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Solheim Skrevet Januar 6, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2013 Hadde ett og to spørsmål til deg ang register reim: Må eg skifte strammehjul reim og vannpumpe hver gang reg reim byttes? Lurer også på med hvilket interval det skal byttes på er motorkode:AZD/ATN Siter Peugot 407SW Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg) VW Golf IV(solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 6, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2013 Ja, strammehjul, løpehjul og vannpumpe bør skiftes sammen med reima. Er vel to reimer på din, altså er mellom kammene også? Hva intervallen er `på ATN vet jeg ikke, gjerne noen andre vet? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Solheim Skrevet Januar 6, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2013 ja da får eg ta og skifte dette på lørdag,har ein til og være med da eg bare har skiftet kjeder tidligere så det blir nok gøy :-) Siter Peugot 407SW Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg) VW Golf IV(solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg