TKarlsen Skrevet Desember 31, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2012 På min A6 har jeg grøftelys, som de fleste andre A6'er. Men lyset er helt elendig. Om jeg kjører med nærlys og skrur på grøftelysene så ser jeg ikke forskjell på lysbilde forran bilen (fra sjåfør sete). Utafor bilen ser jeg jo så klart at det er litt mer rett forran bilen. Startet først med vanlige halogen pærer i grøftelysene, gikk til nightbreaker. Ingen forskjell. Så ble det xenon i grøftelysa, ser forsatt ikke forskjell på lysbilde. Har til og med nå kjøpt nye grøftelys fra ebay (billig dritt kanskje, 250kr for begge inkl frakt), ingen forskjell. 2-3meter fra en vegg ser jeg jo forskjell, men ingenting da jeg er ute å kjører Så det jeg lurer på er hvor mye lys grøftelysene skal lyse opp? Er så vidt jeg klarer å kjøre nå på kvelden kun med grøftelysene, så lite lys er det. (Trenger ikke å snakke om lovlighet med xenon i grøftelys, eller bruk av grøftelysene. Jeg kan reglene, og ja. Jeg følger de ikke) Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Desember 31, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2012 De er beregnet for å lyse ut til sidene og nedover og ikke fremover. Du vet at jo mer lys du har rett foran bilen, jo dårligere ser du 150m foran bilen? Poenget er å ha lysmengden langt foran bilen, ikke rett foran da øynene fokuserer på sterkt lys. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 1, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2013 Er vel tåkelys, som har til hensinkt å ikke lyse opp forover, da ser man lite i tykk tåke. Tåkelysene er mye bedre å kjøre med i tykk tåke enn nærlys :) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Januar 1, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2013 De grøftelysene lyser heller ikke opp noe i grøftene. Grøfte/tåke lysene på touranen vi også har er 100 ganger bedre. Lyser opp mye forran bilen og til siden. Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 1, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2013 Det er ikke grøftelys, det er tåkelys, om du da snakker om de originale i fangeren ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Januar 1, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2013 ja, de nederst på fangeren? Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 1, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2013 Riktig, det er tåkelys, ikke grøftelys :) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Januar 1, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2013 (endret) oki? alltid trodd grøftelys og tåkelys er det samme jeg.. Men oki. Men da lyser mine tåkelys helt elendig :P http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=35964016 Så det han skriver i den annonsen her er feil det da? :wonder: For er de lyktene jeg "sliter" med Endret Januar 1, 2013 av TKarlsen Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 1, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2013 Ja det mener jeg. Om de skal erstatte originale så er det tåkelys, ikke grøftelys :) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Januar 1, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2013 På dette bilde jeg tok nå så ser man hvor lite hjelp de ..tåkelysene? hjelper. Lyser like forran bilen, helt til nærlyset tar over. Og de meterne forran der ser man ikke da man kjører [ATTACH]35712[/ATTACH] Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Januar 1, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2013 Ja det mener jeg. Om de skal erstatte originale så er det tåkelys, ikke grøftelys :) Erstatte? Som i å ettermontere uoriginale lykter? De jeg bruker er bilens originale. Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 1, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2013 Ja, de originale er tåkelys - og om den annonsen er erstatningslykter for de originale, da er også de tåkelys. Ikke grøftelys som det står i teksten. Når ser på bildet ditt så er jeg siker, det er tåkelys. Grøftelys er det hvertfall ikke for de lyser ikke der veigrøften normalt er ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Januar 1, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2013 ja, oki (: Men hvor mye skal egentlig tåkelysa hjelpe til da? Sånn som det er idag ser jeg jo ikke forskjell. Har også vært mye tåke i østfold i romjula, og har fått testet de da. Men ser ikke forskjell Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vectra GT Skrevet Januar 1, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2013 Er der ikke justering på disse lyktene dine ??? Alle bilene jeg har hatt, med originale tåkelys, har der vært mulighet for å justere disse opp og ned - Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TKarlsen Skrevet Januar 1, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2013 De er justert opp såpass mye at de nesten blender møtende biler nå. Siter Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hkProsjekt: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg