Gå til innhold

Passat 1998 starter ikke ( tikkelyd)

Ranger emnet


prippsen

Anbefalte innlegg

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage Too Low ( tror dette bare er fordi jeg har koblet fra batteriet)

 

Enig, forsvinner sikkert ved sletting av feilkoder.

 

18020 - Engine Control Module Incorrectly Coded

 

Får håpe denne forsvinner når du får ordnet opp i de tre siste feilkodene.

 

16502 - Engine Coolant Temp.

 

Temp-giver til ECU (G62), gjerne årsaken til at motor ikke starter da denne også justerer mengden drivstoff.

 

17967 - Throttle Valve Control part

 

Sjekk at gasspjeld går normalt, sjekk brytere på gasspjeldposisjon, samt grunninnstill det.

 

00561 - Mixture Adaptation: Adaptation Limit (Add) Exceeded

 

Kan komme av defekt LMM, feil drivstofftrykk, feil på dyser...

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sett de inni bilen og sett tenning på. hør etter en summelyd som kjem fra baksete/bagasjen. og vist du har kinna litt ei stund og de summer og de lukter bensin så har du drivstoff. lad batteriet heilt opp så starter den kansje? ta ut eine pluggen og koble den inni pluggledninga å legg gjengane ned på motoren(i gods). får du gnist da så får den gnist. vil anbefale å vere 2 under denne prosessen. sjekk om sikringen te motoren er gåen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, man skal normalt høre en svak suselyd fra bensinpumpen når man sitter inni bilen, høres noe bedre fra utsiden. Men som andre har nevnt, sjekk også om du har gnist på pluggene.

Endret av Quattro73

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjekket pluggene og de gnister ;)

 

la meg også bak i bagasjeromet mens en anne vridde om tenningen og jeg hørte ingenting fra bensinpumpen.. ( dette gjorde vi rett etter vi sjekket pluggene om det har noe å si)

 

kan også nevne at bilen starter heller ikke med startgass.

 

tidligere har bilen hat veldig lavt turtall med en gang jeg starter, noen ganger har den også død helt så jeg må starte den 2-3 ganger før den kommer seg.

Endret av prippsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår