xRupix Skrevet Desember 23, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2012 Hei! Mulig dette har blitt spurt før men kunne ikke finne noe på forumet så prøver meg. Har en audi a4 99- quattro med 1.8l motor som har motorhavari. Skal bytte motor og tenkte da hvorfor ikke putte inn 1.8T motor i samme slengen. Så lurer på om dette er samme motor med tanke på oppheng osv, eller om det er mye ombygging for å få dette til å passe om hverandre. Takk på forhånd. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Desember 23, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2012 1.8 (ADR) og 1.8T (AEB) er ikke samme motor, men 1.8T går rett oppi din med tanke på motorfester. Neste problem er at ledningsnettet ikke er det samme, dette må derfor flyttes over, samt diverse andre deler som ECU. Så, ved neste PKK får du problemer da du ikke får dette godkjent uten andre oppgraderinger, samt tatt veien innom biltilsynet og få det godkjent og innført i vognkort. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xRupix Skrevet Desember 23, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2012 ja okei! vet du hva disse andre oppgraderingene er? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NorwegianSF Skrevet Desember 23, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2012 (endret) Det finnes flere koder for 1.8L til 99 mod, selv så har jeg APT på min 99 mod 1.8(ikke quattro). Se her for oversikt over de fleste motorkoder for Audi: audi engines code definition. EDIT: Funker linken nå? Endret Desember 23, 2012 av NorwegianSF Siter Audi A4 (B5 Full facelift) Stasjonsvogn 1999, 1.8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xRupix Skrevet Desember 23, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2012 Det finnes flere koder for 1.8L til 99 mod, selv så har jeg APT på min 99 mod 1.8(ikke quattro). Se her for oversikt over de fleste motorkoder for Audi: http://www.autoshoppingcenter.com/Volkswagen/audi_enginescode.htm. linken din ser ikke ut til å fungere:) har ADR motorkode på bilen min Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Desember 23, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2012 Som allerede nevnt, ADR og AEB har samme motorfester og AEB går rett oppi, det samme gjelder AJL-motoren. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xRupix Skrevet Desember 23, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2012 Som allerede nevnt, ADR og AEB har samme motorfester og AEB går rett oppi, det samme gjelder AJL-motoren. Ja det fikk jeg med meg, men disse andre oppgraderingene du nevnte som må til for å få det godkjent, vet du hva de er? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Desember 23, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2012 Bremsene :) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xRupix Skrevet Desember 23, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2012 Bremsene :) That's it? :P spørs om ikke det blir turbo motor da asså :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Desember 23, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2012 Ja det vil jeg tro, resten er såvidt jeg vet likt om det er ADR eller AEB (150 hk). På de med 180 hk er det forsterket hjullagerhus foran, ellers mye likt AEB. Husk du må ha ledningsnett og ECU til den nye motoren. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xRupix Skrevet Desember 23, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2012 Det skal jeg huske på, takk for hjelpen! =) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg