Gå til innhold

VW Passat 1997 1.8L starter ikke lenger! Hjelp.

Ranger emnet


MikkelB

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg kjøpte en brukt bil for 2 uker siden, og for 6 dager siden skulle jeg rygge og parkere, flaut å si men jeg kvelte bilen....Det som skjedde etter det var at jeg skulle vri om nøkkelen og skru på bilen, men den startet ikke! Den bare jobbet og jobbet men startet aldri. Endte med at jeg brukte opp batteriet på å prøve å få startet den. Jeg tauet den hjem og sjekket litt. Det er gnist i tennpluggene. Jeg er ikke noe god på bil så håper det er mulig å få noen svar her på hva som kan være feilen.

 

Med vennlig hilsen Mikkel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ikke er god på bil kan det være lurt å ta en diagnose, eller rett og slett sette den på verksted. Er mest sannsynlig bare en bagatell som gjør at den ikke starter, men du kan jo også sjekke om tennpluggene er våte etter startforsøk, noe som betyr den får bensin. Har du gnist på pluggene (på riktig tidspunkt), bensin (passe mengde) og kompresjon, da skal den starte.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være kondens, men ville først sjekket det opplagte, og som allerede er nevnt - bensintilførsel og gnist på pluggene.

Husk at ingenting løser seg før DU sjekker, ingen kan stille fjerndiagnose eller "heale" bilen for deg, kun komme med tips hva DU må sjekke. Derfor - ha deg ut og hør om bensinpumpa går når tenning skrues på, prøv å starte, om ikke hell så sjekk om pluggene er fuktige/våte og lukter bensin.

Endret av Quattro73

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår