Gå til innhold

bytte antennekobling?

Ranger emnet


Jørgen Kulstad

Anbefalte innlegg

hei, da jeg skulle koble spilleren i min nye bil, viste det seg at det var en annen kobling, jeg trenger en kobling som man "stikke" inn i spilleren.

men det jeg lurer på, hvordan "skjøter" man ledningen med koblingen jeg har kjøpt? det er jo på en måte kobbertråd, så plast også noe kobbertråd igjen også plast ytterst...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har kjøpt det adapteret i linken din så skal du sette original antenneplugg inn i denne og så inn i spilleren, ikke klippe kabelen. Er nettopp dette adapteret (overgangen) er til - at du ikke skal klippe - derav heter det adapter ;)

Enten har spilleren din ISO-plugg eller gammel type plugg, uansett så monteres adapteret mellom. Klipper man kabelen og skjøter så vil du også svekke signalkvaliteten med dårligere mottak som resultat.

Endret av Quattro73

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, slikt var det, men jeg har klippet av kabelen rett bak den, og skal nå skjøte på den andre type koblingen som man stikker inni et hull i spilleren. men jeg vet ikke hvordan jeg skjøter på koblingen...

en slik: Adapter ISO-PIN - Biltema

hvordan får jeg ledningen inn i den?

 

Her har du driti deg skikkelig ut ja, for hvis du ser på pluggen Quattro linker til, så passer den i pluggen du linker til, så det er som Quattro sier at disse skal kobles sammen og ingenting skal klippes, hehe.... Du kan løse problemet ditt med to slike: F-kontakt "Twist on", 1 stk. - Biltema og en slik: F-kontakt, skjøte, 1 stk. - Biltema

Men hvis du har klippet den orginale kontakten så det ikke er noe ledning på den, så trenger du en bit ledning med riktig type kontakt å skjøte med, og det får du gratis hos en hugger, evt kjøpe på biltema: Skjøteledning til antenne - Biltema ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår