Tesme Skrevet Desember 18, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2012 Jeg har skrudd en del bil, men aldri byttet clutch/lager på en Golf. Er det noen spesiell fremgangsmåte? Må jeg av med drivaksler? Ønsker mange gode tips og råd ang bytte. Eventuelle spesielle ting jeg må tenke på. Jeg tror ikke det er hydraulisk da det er en "billig" utgave av Golf. CL. Motorkode ABD. 44 hesters motor. Jeg vet det er mange av dere her inne som har mange gode tips og råd. På forhånd takk, med juleønsker til alle sammen. Tesme Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Desember 18, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2012 Girkassen må av, derfor må drivakslene løsnes. Ellers er dette en nokså rett-frem-jobb, husk bare å ikke ta på lamell, svinghjul e.l. med fett/olje på fingrene. Rengjør spline og sett inn med nytt fett før montering, samt bytt utløserlager. Husk også sentrering av lamell, ellers vil du aldri klare å tre girkassen på. Sprengskisse; Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tesme Skrevet Desember 18, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2012 Takk for rask innspill, og for "sprengtegninga". Dette hjelper veldig. Det som er skjedd med den bilen er at den over lengre tid har vært vanskelig å få i gear når man har brukt clutchpedalen for mye. Som f.eks. ved kø kjøring. Men ved å la bilen stå i ro noen sekunder så har clutchen fått "ro på seg" så den kunne brukes igjen. Noen ideèr der????? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Desember 19, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2012 Om du ikke får den i gir så betyr det at clutchen ikke løser skikkelig ut, tar clutchpedalen din veldig langt inne? Kan også være at lamell går tregt på akselen (splinen). Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg