Gå til innhold

Audi A4 B5 1.8t (fwd), senkesett

Ranger emnet


tommyfrr

Anbefalte innlegg

Hei! Har planer om litt senk til våren, som forhåpentligvis vil stå i stil med de ekstra felgene jeg fikk med da jeg kjøpte bilen. Er min første bil osv. ;)

 

Det er en 95-mod i tillegg til trådtittel, om det er av interesse. Søker rett og slett et godt, godkjent senkesett til denne kjerra. Kjøper nok nytt! Vil ikke ha det billigste, men ser for meg at det aller dyreste faktisk blir dyrt, så lurer på om slik midt i mellom er god deal? Såvidt jeg har forstått vil TUV-papirer og den biten der med godkjent bety at det er i orden å få det i vognkortet, am I right?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er mengder å velge mellom, både i merker og pris, noen selger de hos Parts&Retards. De har også justerbare senkesett. Ellers kan du sjekke på NBS, har senkesett, justerbare samt komplett med dempere.

 

Og ja, du må ha TÜV-papirer for å få det godkjent og innskrevet i vognkortet.

Er også en tråd ang senkesett --> http://www.bilforumet.no/bilmerker/audi/a4-s4-rs4-b5-1994-2001/221403-fortell-om-ditt-senkesett.html

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er mengder å velge mellom, både i merker og pris, noen selger de hos Parts&Retards. De har også justerbare senkesett. Ellers kan du sjekke på NBS, har senkesett, justerbare samt komplett med dempere.

 

Og ja, du må ha TÜV-papirer for å få det godkjent og innskrevet i vognkortet.

Er også en tråd ang senkesett --> http://www.bilforumet.no/bilmerker/audi/a4-s4-rs4-b5-1994-2001/221403-fortell-om-ditt-senkesett.html

 

Hjertelig takk for rask respons! :)

 

Justerbart = Kan justeres ettersom hva du føler for? F.eks. 60/40, 60/60? (Tall jeg har sett)?

Senkesett = Konstant høyde, kjøpe det jeg skal ha, rett og slett?

Komplett med dempere = Fjører + dempere? Hva er pluss og minus med kun fjører vs begge osv.?

 

Fersk med stor f. :)

 

EDIT: Komplett m/ dempere vil kanskje si dempere tilpasset senkinga, så det ikke blir for hardt/mykt osv.?

Endret av tommyfrr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved mye senk kan originale dempere bli uegnet da de kan bunne, derfor kan nye passende dempere være å foretrekke. Pluss med bare fjærer er lavere pris, dog ville jeg byttet demperene i samme slengen om de er en del år og har tilbakelagt mange km ;)

Ja, med justerbart kan du selv "skru" bilen opp og ned etter eget forgodtbefinnnende, mens med std senkesett er senkingen ikke justerbar men fast.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved mye senk kan originale dempere bli uegnet da de kan bunne, derfor kan nye passende dempere være å foretrekke. Pluss med bare fjærer er lavere pris, dog ville jeg byttet demperene i samme slengen om de er en del år og har tilbakelagt mange km ;)

Ja, med justerbart kan du selv "skru" bilen opp og ned etter eget forgodtbefinnnende, mens med std senkesett er senkingen ikke justerbar men fast.

 

Fintflott, jeg forstår :D Bilen har bare gått litt i overkant av 170, og er riimelig pent kjørt. Ser allikevel ingen grunn til å ikke gjøre det ordentlig, da bilen mest sannsynlig burde gå lenge for min del. Blir vel full pakke om ikke sparsomme meg får prissjokk :) Justerbart er vel veldig kjekt med tanke på sesong.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Må ha opp igjen tråden :p

 

Vil ha det som billig som mulig, men fortsatt brukbart. Hva tenkes det om disse settene?

Tuningart - PARTS AND RETARDS AS

TA Technix - PARTS AND RETARDS AS

 

Og om det skal bli et av disse, må jeg vel kjøpe dempere også? Passer disse?

Supersport Sportsdempere - PARTS AND RETARDS AS

Supersport Sportsdempere - PARTS AND RETARDS AS

 

Blir dette for billig til at det er brukendes? Eksakte forslag tas veldig gjerne i mot (justerbart + dempere).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M� ha opp igjen tr�den :p

 

Vil ha det som billig som mulig, men fortsatt brukbart. Hva tenkes det om disse settene?

Tuningart - PARTS AND RETARDS AS

TA Technix - PARTS AND RETARDS AS

 

Og om det skal bli et av disse, m� jeg vel kj�pe dempere ogs�? Passer disse?

Supersport Sportsdempere - PARTS AND RETARDS AS

Supersport Sportsdempere - PARTS AND RETARDS AS

 

Blir dette for billig til at det er brukendes? Eksakte forslag tas veldig gjerne i mot (justerbart + dempere).

 

 

De to første du nevner er jursterbare sett og dermed komplette, altså med både dempere og fjærer. Eneste ekstra du trenger her er evt nye bolter og muttere.

Har selv TA Technix og er egentlig fornøyd med dette og ikke noe å utsette, men ville nok ha gått for noe litt dyrere neste gang jeg evt skal ha likevel. Kanskje også noe som er litt stivere.

 

Etter min mening er sette passe mykt/stivt. Stivere enn orginalt, men fortsatt ikke så stivt at det er helt umulig å bruke til daglig. Eneste minus må vel være at det kanskje er litt for mykt om du vil senke mye. Legger ved et bilde av hvordan min er. ønsker du mer senk enn dette ville jeg nok anbefalt et stivere sett evt annen dekk dim, min står på 225/45/17.

 

Har mye å gå på på gjengene så ikke noe problem å få den lavere, hadde den noe lavere tidligere, men personlig syns jeg det ble litt for lavt (les subbing) ved vanlig kjøring.

Endret av - Pal -

1995 Audi a4 1.8adr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De to første du nevner er jursterbare sett og dermed komplette, altså med både dempere og fjærer. Eneste ekstra du trenger her er evt nye bolter og muttere.

Har selv TA Technix og er egentlig fornøyd med dette og ikke noe å utsette, men ville nok ha gått for noe litt dyrere neste gang jeg evt skal ha likevel. Kanskje også noe som er litt stivere.

 

Etter min mening er sette passe mykt/stivt. Stivere enn orginalt, men fortsatt ikke så stivt at det er helt umulig å bruke til daglig. Eneste minus må vel være at det kanskje er litt for mykt om du vil senke mye. Legger ved et bilde av hvordan min er. ønsker du mer senk enn dette ville jeg nok anbefalt et stivere sett evt annen dekk dim, min står på 225/45/17.

 

Har mye å gå på på gjengene så ikke noe problem å få den lavere, hadde den noe lavere tidligere, men personlig syns jeg det ble litt for lavt (les subbing) ved vanlig kjøring.

 

Helt utrolig, der traff du spikeren på hodet med alt! Midt i blinken :D Da får vi se hvordan dette går! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår