K R E Skrevet November 27, 2012 Rapporter Share Skrevet November 27, 2012 (endret) heisann. Jeg hadde bilen min på verkstedet i dag og fikk vite at det var defekt veivhus ventilasjon og rør å slanger som går til eller fra veivhuset. Det jeg lurer på er om noen kan fortelle meg vor denne sitter legg gjerne inn bilder. =) Dette er en audi a4 1.8tq 1999modell Takker for all hjelp :) Endret November 27, 2012 av K R E Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slippern Skrevet November 28, 2012 Rapporter Share Skrevet November 28, 2012 Sitter under innsuget. Er som regel delnr 2 som ryker, er en hardplast slage, smulderer opp under demontering. Også andre slanger der kan være morken. Alt du trenger og vite er vedlagt i PDFen. veivhusvent.pdf Siter Audi A4 1,8 - 98 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
K R E Skrevet November 28, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 28, 2012 takk for hjelpen da er det bare å sette i gang =) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
topfuel Skrevet November 28, 2012 Rapporter Share Skrevet November 28, 2012 hvis veivhusventilasjon er dårlig lekk,får man litt trykk ut av oljepåfyllings lokket da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v70 R Skrevet Desember 1, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2012 Viss ventilasjonen er tett,så kan du få et høyere trykk ut påfyllings hullet.vil og kunne få ut peilepinne røret. Siter -01 rs4 biturbo, dobbelt så morro og dobbelt så dyrt:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Desember 1, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2012 Viss ventilasjonen er tett,så kan du få et høyere trykk ut påfyllings hullet.vil og kunne få ut peilepinne røret. . . . og så svetter det gjerne litt olje ved pakninger og simringer. .. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v70 R Skrevet Desember 1, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2012 . . . og så svetter det gjerne litt olje ved pakninger og simringer. .. Ja stemme det,tettningen til veiva kan gå til skogen pga overtrykk i bunnpannå:) Siter -01 rs4 biturbo, dobbelt så morro og dobbelt så dyrt:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
topfuel Skrevet Desember 2, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2012 ok,men vil dette ha noen betydning for hvordan bilen vil gå,,går den dårligere eller jukser den litt,gir det utslag på hvordan turbo spoler opp,det går vel trykk fra bunn og opp til innsugs slange?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v70 R Skrevet Desember 4, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2012 ok,men vil dette ha noen betydning for hvordan bilen vil gå,,går den dårligere eller jukser den litt,gir det utslag på hvordan turbo spoler opp,det går vel trykk fra bunn og opp til innsugs slange??Skal ikkje ha noe betydning for hverken turbo trykk eller juksing osv... vis slanger osv er tette til veivhusventilasjonen.Går utifra at du har en slange som går direkete til innsuget,og en som går til innsugsrøret til turboen.Vil anta at vis du har lekkasjer/sprekk i de, så kan du få problem med juksing og eventuelt sent turbotrykk. Siter -01 rs4 biturbo, dobbelt så morro og dobbelt så dyrt:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
K R E Skrevet Desember 8, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2012 ok,men vil dette ha noen betydning for hvordan bilen vil gå,,går den dårligere eller jukser den litt,gir det utslag på hvordan turbo spoler opp,det går vel trykk fra bunn og opp til innsugs slange?? Det har nokk en del å si med turbo trykket, jeg fikk rensa veivhus filteret og alle rør og bytta det som skulle byttes av slanger, og slettet feil koden en gang til og da ladet bilen min 1bar i stedet for 0.5. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v70 R Skrevet Desember 15, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 15, 2012 Det har nokk en del å si med turbo trykket, jeg fikk rensa veivhus filteret og alle rør og bytta det som skulle byttes av slanger, og slettet feil koden en gang til og da ladet bilen min 1bar i stedet for 0.5. ja vis du har deffekte enveis ventiler i veivhus systemet,men ellers ikkje:) Siter -01 rs4 biturbo, dobbelt så morro og dobbelt så dyrt:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg