Gå til innhold

Hva lyder BEST...?

Ranger emnet


joerghau

Anbefalte innlegg

når det gjelder Basser! Visonik ! ingen som har brukt dette noe serlig utfra det jeg leser her !! Knall Bra til en billig penge ! Som jeg har sagt før Planet Audio forsterker !!! De kommer med et Test Diplom som sier hvilken frekvenser db, ja det du trenger og vite og litt til !! men det er bare min amatør mening og dere som har drevet med dette en stund mener sikkert ikke det samme... !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by LilleGud

når det gjelder Basser! Visonik ! ingen som har brukt dette noe serlig utfra det jeg leser her !! Knall Bra til en billig penge ! Som jeg har sagt før Planet Audio forsterker !!! De kommer med et Test Diplom som sier hvilken frekvenser db, ja det du trenger og vite og litt til !! men det er bare min amatør mening og dere som har drevet med dette en stund mener sikkert ikke det samme... !

 

som frontsett vil eg anbefale Earthquake Focus setta...har et slikt sett i ein polo 6n og dette speler meget høyt og bra!! og til ein meget rimelig pris! Eg har 5 1/4" utgaven og bruker de ilag med 2 stk Fahrenheit 10" dobbeltspolte subbar! dette fungerer utmerket med ei bra forsterkar...

Samme ka frontsett du kjøpe så må du hvertfall koble det til forsterkar...får MYKJE meir ut av det då!!

 

Amerikanske bildeler forhandle Earthquake og Power acostik

http://www.amerikanskebildeler.no

Vw Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare lurer på om noen vet noe/har noe erfaringer gode eller dårlig med enten Sinus Live eller AudioBahn..er det noe ålreite anlegg? Ikke ute etter noe anlegg som blåser hjernen ut..Men pen lyd og passe trykk..Noe å anbefale?

X: 2002 Yamaha R6

X: 2000 Golf

X: 1999 Audi TT

X: 2000 Golf 4 Jubileum

X: 1998 Golf 4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Originally posted by joerghau

Hei!

 

Noen som kan si noe om / har erfaringer / sammenlikningsgrunnlag ovenfor forskjellige produkter...?

 

 

Jeg ser du alt har fått masse kommentarer, så trenger vel egentlig ikke å si så veldig mye.. Men jeg må bare si at Pioneer, det er et godt merke.. :D Spillerene dems er gode, høytalerene gir grom lyd, og forsterker gjør opplevelsen mer digg bare.. hehe

Kicker høytalere blir det også grom lyd ut av som kunne fått en til å sikle av velbehag.. ;)

Har hørt og testa ut en Pioneer DEH 9400MP, og må si DET er digg lyd det :D Den spillern har digge innebyggde innstillingsmuligheter + muligheten til å legge inn egne bilder og filmer :eek: og kunne gitt en stakker orgasme ;) :rolleyes: :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en Golf 3 m Focal 3 veis frontsett og 13" kasse bygd av Fort Knox. 6 kanalers audison og 0,5f RF kondensator. Spilte helt overlegent m litt lyddemping i bilen.

Nå har j den bilen som er kalt "My Girl". RF frontsett og 3 x 12"RF dvc bassere. Sinnsykt trykk men Golfen spilte MYE penere. Sikkert noen som har hørt Boraen på noen treff...

Focal er sinnsyk bra lydkvalitet. Hadde Polykevlar serien.

Han som har Golfen nå har kjøpt 5 1/4 Focal polykevlar sett til å ha baki og når han gidder å kjøpe en ordentlig spiller som han aldri gidder kan jeg tenke meg, blir lyden grom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by borabora

Hadde en Golf 3 m Focal 3 veis frontsett og 13" kasse bygd av Fort Knox. 6 kanalers audison og 0,5f RF kondensator. Spilte helt overlegent m litt lyddemping i bilen.

Nå har j den bilen som er kalt "My Girl". RF frontsett og 3 x 12"RF dvc bassere. Sinnsykt trykk men Golfen spilte MYE penere. Sikkert noen som har hørt Boraen på noen treff...

Focal er sinnsyk bra lydkvalitet. Hadde Polykevlar serien.

Han som har Golfen nå har kjøpt 5 1/4 Focal polykevlar sett til å ha baki og når han gidder å kjøpe en ordentlig spiller som han aldri gidder kan jeg tenke meg, blir lyden grom.

 

Det er mulig jeg har hørt det på ett VW/AUDI treff ja.

Jeg stod ved inngangen da jeg var sikker på det begynte og tordne, men så var det bare en blå Bora som briefa med stereo`en sin :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by VW4

Noe sted jeg kan finne priser på disse sakene? Hvem er selger for dette rundt i Norge?

 

Autosound i Tønsberg selger både Rockford, Audison og Focal +++

 

Ligger alltid ca 10% under andre i pris...

 

Rockford har satt noen fine "verdensrekorder" i dB, i det siste. Trur nok de er "best" på bass. Men jeg er enig at focal er bedre på høytalere. Audison ruler på forsterkersiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har pioneer frontsett for øyeblikket. Blir vel Focal etterhvert. En Audison HV Trenta forsterker, og en Audison VR 209. 2x12 Cadence Ultrashock subber, og en Cadence kondensator (1,5F). JBL Decade er bestilt. Dette spiller noe jævlig høyt, og det er et voldsomt basstrykk. Ser ingenting inne i bilen når jeg fyrer på nesten maks...alt flimrer... Koster en del, men det er verdt penga ;)

1988 Peugeot 405 MI 16

1993 Golf 1.9 TDK

x 1993 Rieger Golf

x 1988 Peugeot 405 MI 16

x 1982 Toyota Starlet 1.3 DL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foran har jeg Rockford Fosgate FNQ2614 (tror jeg?? to-komponent), bruker originale hull. Måtte lage enspacer for å få plass i dybden.

 

Bak har jeg et par pioneer 4*6 treveis som er skjult under de originale gitterene... mesteparten av lyden fra disse går rett i den skrå bakruta, men de fyller uansett ut lyden.

 

Husker ikke nummeret på sub'en, men det er en rockford fosgate punch etellerannet som står i en bitte liten lukket kasse i fotbrønnen til høyre baksete..

Noe a'l dette skal på sikt tilpasse kassen min bedre...evt sette inn en kasse til

 

Jeg valgte to stykk små rockford fosgate forsterkere... primært fordi det er så sinnsykt trangt i denne bilen, og jeg ville ha et skjult anlegg.. nå sitter forsterkerene skjult under passasjersetet og i forkant av sub'en...Den ene forsterkeren er nå knekt på den ene kanalen(lånte den bort... :mad: ), så det står en annen forsterker der nå inntil videre..

 

Har begynt å vurdere flytte forsterkeren(e) frem til bagasjerommet.... men vil helst ikke borre i bilen..

Forsterker i bagasjerom

 

Inntil videre så er det head-uniten(aiwa mp3) og den "midlertidige" oppkoblingen som er det svakeste leddet...

 

Men er ganske fornøyd med lyden, spiller høyt nok for meg...men kunne tenkt meg dypere bass..

 

Vurderer bytte head-uniten og flytte litt på forsterkerene/ kablingene..og se om jeg får ordnet litt med subwoofer kassen..

 

Kan få kjøpt Pioneer head-units til en billigere pris...er det bra greier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår